Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Sony DSC-T1- nogen erfaringer
Fra : Jakob D

Dato : 06-03-04 19:09

Har nogen erfaringer med Sony DSC-T1,
Jeg har læst nogle anmeldelser som var ret gode, men har nogen herinde
erfaringer med det?

Mvh Jakob D

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-03-04 19:42

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Har nogen erfaringer med Sony DSC-T1,
> Jeg har læst nogle anmeldelser som var ret gode, men har nogen herinde
> erfaringer med det?

Ikke endnu, men konens nye T1 er endelig på vej fra Tyskland og skulle
ankomme i starten af næste uge. Jeg skal gerne knipse en stak
snapshots/videoer og dele mit førstehåndsindtryk med dig om et par dage
eller tre...

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Jakob D

Dato : 06-03-04 21:39

> [...]
> ankomme i starten af næste uge. Jeg skal gerne knipse en stak
> snapshots/videoer og dele mit førstehåndsindtryk med dig om et par dage

Fedt, glæder jeg mig til................
Jakob D
www.supermotard.dk

Fra : thomas

Dato : 09-03-04 18:47

Hvorhenne i Tyskland har du købt det fine kamera henne ?

er selv meget interesseret i at få fingerene i det lækre kamera

mvh
THOMAS

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-04 19:24

"thomas" <shadow@trb.dk> wrote in message

> Hvorhenne i Tyskland har du købt det fine kamera henne ?

Technikdirekt, som efterhånden er blevet min foretrukne "pusher", når jeg
skal bruge diverse former for elektronik og fotoudstyr.

Fra : thomas

Dato : 10-03-04 18:12

tak for linket, hvor meget kommer du af samlet for kameraet ?

er selv interesset i at købe det..

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-03-04 19:44

> tak for linket, hvor meget kommer du af samlet for kameraet ?

EUR 532 plus EUR 20 i fragt. Kameraet er forresten endelig dukket op i dag

Fra : Finn I

Dato : 07-03-04 00:00

"Jakob D" <dsl37505@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaringer med Sony DSC-T1,

En af mine venner har købt et som jeg sad og forsøgte mig lidt med i går.
Umiddelbart syntes jeg det er et ret fint kamera.

Det er dog efter min mening lige ved at være for lille (tynd) dvs. jeg
syntes ikke den ligger så godt i hånden (men det er jo helt klart en
individuel sag).
Betjeningsmæssigt mangler jeg et hjul til indstillinger. Hver gang du skal
skifte til f.eks. "Sport" skal du helt ind i menu via flere tryk (Langsom).
Og så bruger den de sat... Sony stick som stort set ikke kan bruges andre
steder som f.eks. pda, mp3 osv. (Igen er det min helt egen mening og andre
vil ikke se det som noget som helst problem).

Ikke alt er negativt (tvært i mod)
Helt vildt hurtig når man starter den op.
Rigtig god video optager (jeg ved godt det er et kamera men video delen er
nu rigtig god set derud fra)
En rigtig skjortelommemodel.
Og sidst men ikke mindst - gode billeder.

Finn I

Fra : Biker Bo

Dato : 08-03-04 09:31

Min korte vurdering:
Jeg købte et fra Pixmania til min far og fik det i sidste uge. Jeg synes,
det er et rigtig fed cam med mange gode funktioner. Fokus'en er superhurtig
(men nu er mit S40 også ekstrem langsom) og næsten ingen tidsforsinkelse,
når du trykker på udløseren til den tager billedet (mener det er 0,09sek!).
Video-optagelser med T1 er klart de flotteste, jeg har set i et digicam, men
det fyld godt nok også meget. Der kan være lige under 3 min på et 256MB kort
i bedste kvalitet...
Som Finn I også skriver, så er det en smule besværligt/langsomt at skulle
lave alle indstillinger i menuer på skærmen, men når det kommer til stykket,
så benytter den normale bruger nok også auto-mode langt det meste af tiden.

+ Ultrakompakt
+ Ingen udskydende linser
+ Hurtig opstart, fokus og udløsning
+ Flotte billeder
+ God macro-funktion
+ Meget stor og klar LCD (2,5" m. 211k pixels)
+ Hurtig USB2.0 overførsel med 'docking station'

- Oplades kun vha. medfølgende 'docking station'
- Video-udtag sidder kun i 'docking station'

I alt: Et fedt kamera som jeg godt kunne finde på at købe selv til at afløse
mit S40.

PS: Husk at der skal bruges MS PRO Duo til video-optagelse i bedste kvalitet
(640x480@30fps), hvorimod det 'kun' muligt at optage i (640x480@15fps) med
MS Duo.
PPS: Kameraet sælges til kun $550,- på www.sony.com incl. fri levering i
USA...

Fra : Digitalmagasinet.dk

Dato : 08-03-04 09:49

Har du prøvet om strømstikket der går ind i docking-stationen tilfældigvis
skulle passe direkte i kameraets stik i bunden?

Mvh
Jens, Digitalmagasinet.dk

Fra : Biker Bo

Dato : 08-03-04 09:47

Ja, det mener jeg også at have forsøgt, men uden held..

Fra : Digitalmagasinet.dk

Dato : 08-03-04 11:39

Prøv at kigge i manualen på side 13 (Jeg har kun den engelske manual ved
hånden - måske står det på en anden side i den danske)

Mvh
Jens, Digitalmagasinet.dk

Fra : Biker Bo

Dato : 08-03-04 18:13

Kameraet (og manualen) befinder sig i øjeblikket i Chile med mine forældre,
så det bliver senere...
Hvad står der? -Håber da at jeg har taget fejl.

Fra : Digitalmagasinet.dk

Dato : 08-03-04 19:07

Der står at strømstikket passer direkte i kameraet, hvilket jeg også
konstaterede under min test af kameraet. Jeg har også beskrevet det kort i
afsnittet "Top og bund" og "Tilslutninger" på denne side:
http://www.digitalmagasinet.dk/showtest.asp?ID=10&side=2

Fra : Biker Bo

Dato : 09-03-04 08:36

Okay - My bad! Men fedt at jeg tog fejl.