Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fujifilm Finepix S7000Z
Fra : Jens

Dato : 03-03-04 12:10

Hej NG

Overvejer alvorligt køb af ovenstående.

En lille detalje før købet:

* Er det muligt at kopiere billeder fra det ene lagringsmedie til det
andet?

- altså fra xD til MicroDrive eller CF og evt. omvendt.

Mvh
Jens

Fra : max

Dato : 03-03-04 12:15

"Jens"
> [...]
> andet?
>
> - altså fra xD til MicroDrive eller CF og evt. omvendt.

I kameraet, vel kun hvis det er sat til en computer,
så vil kortene vise sig som seperate externe disks.
Men det er kun et gæt. -max-

Fra : Jens

Dato : 03-03-04 12:30

- snip...

> I kameraet, vel kun hvis det er sat til en computer,
> så vil kortene vise sig som seperate externe disks.
> Men det er kun et gæt. -max-

Fair nok med et godt gæt ,-))

Ja, jeg taler om kopiering/flytning fra et kort til et andet internt i
kameraet uden at det er tilsluttet en pc.

Jens

Fra : max

Dato : 03-03-04 12:35

"Jens"

> [...]
>
> Ja, jeg taler om kopiering/flytning fra et kort til et andet internt i
> kameraet uden at det er tilsluttet en pc.

Næppe muligt, jeg har S2pro som også har plads
til 2 kort, men kopiere imellem dem, ved heller ikke
lige hvornår man har brug for det, det vil være kringlet
og lidt kompliceret at sætte op.. -max-

Fra : Jens

Dato : 03-03-04 13:16

> Næppe muligt, jeg har S2pro som også har plads
> til 2 kort, men kopiere imellem dem, ved heller ikke
> lige hvornår man har brug for det, det vil være kringlet
> og lidt kompliceret at sætte op.. -max-

Min tanke går primært på situationen:

* et hurtigt xD kort i det ene slot
* et langsomt MicroDrive i det andet

Har man brug for hastigheden og løber tør for plads på xD kortet, så ville
det jo være smart, at kunne rydde det, ved at kopiere alle data over på
harddisken - eller er situationen i virkeligheden fortænkt ,-)

Jens

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-03-04 14:07

"Jens" skrev
> [...]
> det jo være smart, at kunne rydde det, ved at kopiere alle data over på
> harddisken - eller er situationen i virkeligheden fortænkt ,-)

Ideen er sådan set god nok, men du kan ikke
kopiere fra det ene drev til det andet i kameraet.
I øvrigt er Microdrive ikke så langsomme, hvis de
er i spin. Skal de først spinnes up, føles de langsomme.
Vær opmærksom på at IBMs Microdrive tilsyneladende
er ved at udgå, og at Toshiba ikke overholder IBMs
standard. De vil derfor (I en 7000) blive opfattet som
et CFkort, med lavere skrivehastighed.
Og du kan max bruge 2GB fordi det er FAT.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jens Christensen

Dato : 03-03-04 14:10

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> wrote in message

> Min tanke går primært på situationen:
>
> * et hurtigt xD kort i det ene slot
> * et langsomt MicroDrive i det andet

Hmmm... er xD kort så meget hurtigere end MicroDrive at det kan betale sig
at tænke i de baner?

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Peter Schroeder

Dato : 03-03-04 14:55

"Jens Christensen" skrev
> Hmmm... er xD kort så meget hurtigere end MicroDrive at det kan betale sig
> at tænke i de baner?

XD kort er ca. 25% hurtigere i skrivehastighed, hvilket i praksis
næppe har den store betydning.
Læsehastigheden er dobbelt så hurtig for XD kort.

Fra : Jens Christensen

Dato : 03-03-04 15:14

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> "Jens Christensen" skrev
>
> XD kort er ca. 25% hurtigere i skrivehastighed, hvilket i praksis
> næppe har den store betydning.
> Læsehastigheden er dobbelt så hurtig for XD kort.

OK...Så ville jeg nok ikke overveje at kopiere frem og tilbage, men det kan
selvfølgelig være at nogen er afhængige af den hastighedsforskel...