Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mens vi venter på D1 mark II
Fra : Jan

Dato : 02-03-04 15:43

Hejsa, der er sikkert andre end mig der har bestilt og venter på den nye
Canon EOS D1 Mark II, og mens vi venter, så nyd lige disse her billeder som
Carsten Rasmussen har taget i København.

Billederne er taget i jpg og han har stukket sit eget hukommelseskort i, for
at kunne få dem med hjem. De skulle være taget med en 24-70 L USM på 1/250
f::11, uden brug af blitz.

http://www.pbase.com/image/26537619/original
http://www.pbase.com/image/26551175/original

Billederne er IKKE efterbehandlet...

Mvh Jan

Fra : Jens Christensen

Dato : 02-03-04 17:28

> [...]
for
> at kunne få dem med hjem. De skulle være taget med en 24-70 L USM på 1/250

Det kunne mit Sony V1 vist ikke have gjort meget bedre...
Det er dog en imponerende kvalitet, andet kan man vist ikke sige til det.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Alex W

Dato : 02-03-04 18:26

> Det kunne mit Sony V1 vist ikke have gjort meget bedre...
> Det er dog en imponerende kvalitet, andet kan man vist ikke sige til det.

Vrøvl .. der var sat et flashanlæg op med 4 flash hoveder
Du kan se paraplyen fra flashen i øjnene på pigen.

Det er ganske rigtigt 24-70L f2.8 .
Der var 2 kamera D1 mkII og 3 piger sat til rådighed for de legelystne.

/Alex W

Fra : Axel Søgaard

Dato : 02-03-04 18:49

--Undskyld,men bliver kvaliteten ringere,bare fordi der er lidt lys
forhånden-
venligst
Axel Søgaard

Fra : Alex W

Dato : 02-03-04 19:01

"Axel Søgaard" <Axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> --Undskyld,men bliver kvaliteten ringere,bare fordi der er lidt lys
> forhånden-
> venligst
> Axel Søgaard

Jo mere lys, jo klare og mere briliante bliver farverne.

Prøv at fotografere i et halvmørkt rum uden blitz og se kvaliteten.

/Alex

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-03-04 18:02

"Jan" <jan.nyhedsgruppesvar@mail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.pbase.com/image/26537619/original
> http://www.pbase.com/image/26551175/original

Hmm. Nu bliver jeg slet, slet ikke mere utålmodig end jeg er i forvejen

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : max

Dato : 02-03-04 18:56

"Jan"
> [...]
> at kunne få dem med hjem. De skulle være taget med en 24-70 L USM på 1/250

WOW - det er helt utroligt, billederne er næsten skarpe
og rigtigt belyste, dejligt at se at et action kamera også kan
lave kedelige billeder - c'mon Jan hva er det for noget gylle
at komme med - var der virklig ikke nogen der kunne finde
på noget mere interessant - lad os håbe Århusianerne har
mere fantasi på torsdag. -max-

Fra : Jan

Dato : 02-03-04 18:46

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at komme med - var der virklig ikke nogen der kunne finde
> på noget mere interessant - lad os håbe Århusianerne har

Ja max - det var ikke motivets kvalitet eller fotografens kreativitet der
var enmet her, men ønsket om at se hvordan billeder taget med dette kamera
tager sig ud, uden efterbehandling, skudt i jpg kvalitet, Men det kræver
selvfølgelig at man ved hvad man skal kigge efter eller at man ved hvordan
billeder man hiver direkte ud af et digital kamera normalt ser ud. *ss*

max - prøv dog at være lidt posetiv, enmet er ikke bragt på bane for at
genere dig.

Mvh Jan

Fra : max

Dato : 03-03-04 12:24

"Jan"

> [...]
> billeder man hiver direkte ud af et digital kamera normalt ser ud. *ss*
>
> max - prøv dog at være lidt posetiv, enmet er ikke bragt på bane for at

Fint - det laver fremragende billeder ved 100 iso, men det er
ikke et studiekamera vi venter på vel ;)) den slags indendørs billeder
ville typisk blive skudt i mindst 400 - 1600 iso.. Så hm hm var der
flash eller var der ikke flash, ihvertfald var der optimale lysforhold,
kan ikke bruge billederne til en hylende fis - Jan - Jeg er skam åben
og håbefuld over for det kamera og jeg køber det også hvis det
kan levere varen. Det ville være fedt med nogle 400-1600iso testbilleder,
hvis Carsten har nogle af dem liggende.. Jeg forudbestiller det ikke på
grundlag af de billeder..
Din afsluttende bemærkning, hehe - det tror jeg nu heller ikke du troede
at jeg troede, men derfor vil jeg alligevel godt se billeder der udfordrer
kameraet, så man kan lave en kvalificeret bedømmelse. *ns* -max-

Fra : Michael Bothager

Dato : 05-03-04 15:18

max wrote:
<snip>
> [...]
> kan levere varen. Det ville være fedt med nogle 400-1600iso testbilleder,
> hvis Carsten har nogle af dem liggende.. Jeg forudbestiller det ikke på
<snip>
Per Kjærbye har anvendt en 1dmkii ved en fodboldkamp, interesserede kan
læse mere her: http://www.pressefotografforbundet.dk/700, og evt. følge
link videre til hvor man kan hente nogle billedeksempler.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 03-03-04 12:40

"Jan" <jan.nyhedsgruppesvar@mail.dk> wrote in news:4044d70b$0$29312
> [...]

> billeder man hiver direkte ud af et digital kamera normalt ser ud. *ss*
>
> max - prøv dog at være lidt posetiv, enmet er ikke bragt på bane for at

Rolig nu Jan, hvorfor er emnet så bragt på banen? Billederne egner sig jo
ganske klart ikke til sammenligning med andre kameraer, for der var kun
billeder taget med 1D Mark II.. At sammenligne med billeder taget af andre
kameraer under andre omstændigheder er som at sammenligne æbler og bananer..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Jan

Dato : 03-03-04 15:48

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder taget med 1D Mark II.. At sammenligne med billeder taget af andre
> kameraer under andre omstændigheder er som at sammenligne æbler og

Emnet er på banen fordi der endnu ikke findes så mange billeder der er skudt
af almindelige dødelige, (altså ikke Canon selv) og emnet er spændende fordi
vi ved hvordan et billede normalt skal efterbehandles for at se anstændigt
ud, dette her billede kan faktisk printes ud direkte som det er, og det er
behøver man ikke at sammenligne med andre for at konstatere er unikt, hvis
det altså holder hele vejen hjem, *ss* jeg har ikke tidligere set billeder i
jpg der har den kvalitet uden behandling.

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-03-04 17:57

Jan wrote:

> [...]
> at kunne få dem med hjem. De skulle være taget med en 24-70 L USM på 1/250

Hvad hedder hende med det mørke hår? Følger hun med kameraet?

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!