Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Pixum - aspect ratio problemer
Fra : Peter Holm

Dato : 01-03-04 17:13

Hejsa
Jeg har mange gange fået printet hos Pixim i 13x21 i henhold til deres egen
FAQ, der lyder således:
The laboratory accepts aspect ratios between 1:1 (the10cm format is then 10
x 10 cm) to16:9 (the10cm format is then10 x 17,7 cm). Everything above will
be cut off.
Mine prints er altså noget 'kortere' end det de påstår de maximalt kan lave.
Mine er 1:1,61 - og deres max skulle være 1:1,77.

Men nu har jeg fået re-printet min sidste sending 3 gang, og stadig med det
resultat, at alle mine billeder er 13x19.
Jeg har i dag modtaget mail fra Pixum efter de har brugt 2-3 uger på at
undersøge sagen til bunds. I mailen skriver de følgende:
First of all, thank you very much for your patience and sorry to have kept
you waiting so long.

The second reprint of your order unfortunately wasn't successful either. Our
lab finally discovered that it is a general technical problem to print 13cm
in any ratio bigger than 2:3.

This means that we cannot reprint your 13cm formats in the ratio requested.
We would like to offer you a voucher or a credit to your credit card over
the amount of the 13cm formats. Please tell us what you would prefer!

Dette har jeg meget svært ved at acceptere, da jeg adskillige gang har fået
printet i 13x21.

Hvilke oplevelser har I andre? Er der nogen her, som også benytter sig af,
at Pixum påstår de kan lave helt op til 16:9-format?

Mvh
Peter

Fra : max

Dato : 01-03-04 20:06

"Peter Holm"
> [...]
>
> Hvilke oplevelser har I andre? Er der nogen her, som også benytter sig af,
> at Pixum påstår de kan lave helt op til 16:9-format?

Jeg havde samme oplevelse på en meget stor ordre, har ikke brugt dem
siden - penge retur kan jeg ikke bruge til noget, hvis de ikke kan levere
varen må man bare finde nogen der kan. Nogen gange er ikke godt nok.
-max-

Fra : Anders

Dato : 06-03-04 20:51

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message news:NQL0c.102364
> [...]
> siden - penge retur kan jeg ikke bruge til noget, hvis de ikke kan levere
> varen må man bare finde nogen der kan. Nogen gange er ikke godt nok.

Hvem bruger du nu?

mvh,
/Anders.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-04 21:01

In article <404360eb$0$22809$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Peter Holm wrote:
> [...]
>
> Men nu har jeg fået re-printet min sidste sending 3 gang, og stadig med det
> resultat, at alle mine billeder er 13x19.

Jeg fik 2 stk 13 cm med sidste gang. Begge crop'et. Fik at vide det skyldtes
at det var sammen med en A4 ordre (20 cm).

> [...]
>
> Hvilke oplevelser har I andre? Er der nogen her, som også benytter sig af,
> at Pixum påstår de kan lave helt op til 16:9-format?

Det kan de i mindre billeder. Mit bud er, at dine billeder er kørt ud på
20 cm maskinen i tværformat. Du skal nok snyde og blande nogle 10 cm
billeder ind i det, så kører de ordren på 13cm bredt papir og skærer til
(det er mit bud), da de vil køre hele ordren på 1 maskine.

Fra : Peter Holm

Dato : 02-03-04 09:50

Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg fik 2 stk 13 cm med sidste gang. Begge crop'et. Fik at vide det
> skyldtes at det var sammen med en A4 ordre (20 cm).

Det er som sagt 3. gang jeg for disse prints lavet, og første gang var der
både 10cm og 20 cm blandet i ordren. Førtse gang mente Pixum, at den
forkerte aspect på mine 13cm skyldtes at der var iblandet 20cm. Jeg bestilte
så igen - denne gang udelukkende 13cm printene, men igen var de forkerte -
de var alle 13x19cm (skulle være 13x21).
Pixum foreslog nu, at bestille billederne igen, som de så ville få sendt til
sig selv, og undersøge billederne inden de sendte dem til mig. Dette duede
åbenbart heller ikke, da de som skrevet nu har opgivet totalt.
Jeg har naturligvis skrevet til dem, at jeg ikke accepterer denne afslutning
på sagen.

> [...]
> billeder ind i det, så kører de ordren på 13cm bredt papir og skærer
> til (det er mit bud), da de vil køre hele ordren på 1 maskine.

Det lyder som et rigtig godt forslag! Jeg tror faktisk, at de gange hvor det
er lykkedes at få 13x21 HAR der været 10cm imellem UDEN 20cm.
Jeg tror jeg vil forsøge, at få Pixum til at oplyse, om det virkelig er
tilfældet, at de printer mine 13cm på 20cm tværformat.
Tak for et godt tænkt forslag!

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 09-03-04 12:26

efter en lang kamp, hvor jeg insisterede på at få mine 13x21 prints, får jeg
endelig det ønskede svar fra Pixum:

Finally, we solved the problem. It was a faulty setting in one of the
machines which prevented it from printing panoramic pictures in the 13cm
format.

Det har taget sin tid, men jeg må sige, at jeg er meget positivt overrasket
over, hvor meget Pixum egentligt har gjort får at få løst dette problem. Nu
leverer de ikke længere kun de flotteste prints til den bedste pris - de
leverer efter min mening også god, vedholdende service.

Mvh
Peter

Fra : max

Dato : 09-03-04 13:00

"Peter Holm"
> [...]
> leverer de ikke længere kun de flotteste prints til den bedste pris - de
> leverer efter min mening også god, vedholdende service.

Bravo, dvs de nu kan levere hvad de hele tiden har lovet,
jeg er dybt rørt. Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det, det
er ikke nok man siger hvad man vil ha man skal insistere
og kæmpe, tsk hvor har man været naiv. Tror du man skal
insistere hver gang eller tror de på en når man bare siger det
og indsender billeder i 9:16.. -max-

Fra : Peter Holm

Dato : 09-03-04 16:48

> Bravo, dvs de nu kan levere hvad de hele tiden har lovet,
> jeg er dybt rørt. Hvorfor tænkte jeg dog ikke på det, det
> er ikke nok man siger hvad man vil ha man skal insistere
> og kæmpe, tsk hvor har man været naiv.

Det er kygsomt med lidt sarkasme - det er jeg selv storbruger af.
Men jeg synes nu ikke der er noget forgjort i, at rose et firma for god
service. Jeg har så uendeligt mange eksempler på det modsatte, så derfor får
Pixum ros. Må jeg endnu engang råbe "Personalet i Photo Team Frederiksalle
Århus C STINKER!!!! De er alt andet end imødekommende og yder verdens
dårligste service."

Tror du man skal
> insistere hver gang eller tror de på en når man bare siger det
> og indsender billeder i 9:16.. -max-

Faktisk mener jeg, Pixum er meget vågne overfor kundeforespørgsler, når der
er gået noget galt. De har været extremt grundige i deres efterforskning af
denne sag, og alle mine udgifter til fremsendelse af billeder osv er blevet
afholdt af Pixum uden spørgsmål.
At man indsender i 16:9 behøver man ikke overbevise dem om - de gemmer data
fra din bestilling, så de præcis ved hvilke billeder du har indsendt og i
hvilket format.

Nå, ikke mere salgstale for Pixum - jeg konstaterer bare, at de som de
eneste kan levere det produkt jeg ønsker til en fantastisk god pris.

Mvh
Peter

Fra : max

Dato : 09-03-04 18:25

"Peter Holm"

> [...]
> Pixum ros. Må jeg endnu engang råbe "Personalet i Photo Team Frederiksalle
> Århus C STINKER!!!! De er alt andet end imødekommende og yder verdens

Hehe, hvad nummer på Frederiksalle, så sender jeg
dem en pakke sæbe - måske der er flere der har lyst til
at hjælpe Århus af med deres lugt gener.. -max-