Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital til dias
Fra : Jan F.

Dato : 28-02-04 18:59

Jeg har brug for at få lavet dias kopier af nogle digitale billeder - nogen
forslag til hvordan jeg kan gøre det selv??
Er det overhovedet muligt at lave det med et godt/fremragende resultat?
Henvisninger til nogen der kan klare det? ?

Jan F.

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-02-04 20:55

Jan F. wrote:
> [...]
> Er det overhovedet muligt at lave det med et godt/fremragende
> resultat? Henvisninger til nogen der kan klare det? ?

hej Jan F.

http://www.slidemakers.dk/

Fundet på den slemme side www.fotolinks.dk

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß
Lars

Besøg min Foto-links / Visit my Photo-links /
Besuchen Sie meine Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Jan F.

Dato : 28-02-04 22:29

"Lars [8210]" <lars99of99@excite.com> skrev i en meddelelse

> http://www.slidemakers.dk/

Tak, den har jeg kigget på fra en tidligere tråd, synes deres priser er for
ublu.
Jeg er mest interesseret i selv at kunne lave dem, måske var der nogen havde
prøvet at affotografere digitale billeder.

> Fundet på den slemme side www.fotolinks.dk
Nåh ja, den med børnepornografien...

--

Jan F.

Fra : Lars [8210]

Dato : 28-02-04 22:48

Jan F. wrote:
> [...]
> Jeg er mest interesseret i selv at kunne lave dem, måske var der
> nogen havde prøvet at affotografere digitale billeder.

Jeps det er dyrt at få lavet!

> Nåh ja, den med børnepornografien...

Ligeledes jeps - den med det væmmelige link til redbarnet..shh..

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-02-04 00:25

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars [8210]" <lars99of99@excite.com> skrev i en meddelelse

> Tak, den har jeg kigget på fra en tidligere tråd, synes deres priser er
for
> ublu.

Har du prøvet at se på priserne på et proffesionelt kamera til at lave dine
7 dias ?
Jeg kan afsløre at du passerer ½ mille før forhandleren slipper kameraet,
såeh.....
Forresten skal du ikke lige regne med at finde andre i landet, der stadig
har sådan
et kamera kørende - og som samtidigt ved hvordan det skal betjenes !
Hvis du alligevel ender med at få det lavet på et af de billige
Polaroid-kameraer,
mange brugte som "proffesionelle" en overgang, så håber jeg ikke dine
billeder
er taget i mere end ½ Mpix ! Bedre kvalitet får du nemlig ikke fra de
kameraer...

> Jeg er mest interesseret i selv at kunne lave dem, måske var der nogen
havde
> prøvet at affotografere digitale billeder.

Du kan jo altid prøve den gamle med at blæse billederne op på et lærred og
så affotografere dem.
Men først skal du jo lige have fat i en digital projektor - derefter skal du
skyde dig ind
på en fornuftig kombination af blænde + lukketid. På det tidspunkt har du
allerede
brændt flere penge af alene på dias-film + fremkaldelse end det koster dig
at få
skudt dine bilder hos Slidemakers.......
Kvaliteten, du får hos dem, er mindst lige så god som kvaliteten af de
filer, du afleverer.
Tro mig - jeg kender det indefra.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-02-04 11:04

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]
> flere penge af alene på dias-film + fremkaldelse end det
> koster dig at få skudt dine bilder hos Slidemakers.......

Ja der findes ikke nogle billige "gør det selv løsninger", som
virker og gir' et godt resultat, når det handler om at lave et
digitalt billede om til et analogt dias.

Men dine gode råd er nok "spildte ord på ballelars", for når
folk har sat sig i hovedet, at de må kunne spare en masse penge
på at gøre en ting selv, så bruger de gerne en masse tid, og
næsten lige så mange penge, som et proff. produkt koster, på
at lave et "gør det selv" resultat, der mildt sagt er ringe.

Og det værste er, at folk helt mister deres kritiske sans, når
det handler om deres egne frembrigelser.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan F.

Dato : 29-02-04 14:52

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at se på priserne på et proffesionelt kamera til at lave
dine
> 7 dias ?

> Tro mig - jeg kender det indefra.

Når du nu "kender det indefra", kan du så fortælle mig hvad det koster at
fået lavet 7 dias?
Jeg synes ikke deres hjemmeside er detaljeret med hensyn til hvilke medier
der er tale om!
Har i øvrigt skrevet til dem i går.

Jan F.

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 29-02-04 07:59

Den nemmeste og billigste løsning
få lavet et papirbilled af dit digitale billed
affotografer det med dias film eller få fotohandleren til det

Med venlig hilsen
Lars (København nord) complexFJERNES@pc.dk