Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder via digital projektor
Fra : Jens Olsen

Dato : 28-02-04 17:50

Nu skal det endelig være. Om nogle dage får jeg nok mulighed for at se
nogle af mine billeder via en digital projektor.

Jeg vil prøve både s/h-billeder og dias der er indscannet med min
Nikon filmscanner samt billeder der er optaget med mit digitale Canon
G3-kamera.

Er der nogle krav til billeder der skal vises sådan - såsom filformat,
størrelse eller andet?

Skal man blot lave dem størst og tungest muligt?

Jens

Fra : Allan E

Dato : 28-02-04 19:48

On Sat, 28 Feb 2004 16:50:28 GMT, ingen@spam.invalid (Jens Olsen)
wrote:

> [...]
>størrelse eller andet?
>
>Skal man blot lave dem størst og tungest muligt?

Nææ, men det mest optimale vil være at de har samme opløsning i pixels
som projektoren kan vise. Dvs hvis projektoren kun kan vise 800x600 så
behøver dine billeder heller ikke være større.

Mvh Allan E

Fra : Jens Olsen

Dato : 28-02-04 22:00

On Sat, 28 Feb 2004 19:48:29 +0100, Allan E <allan_ege@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>som projektoren kan vise. Dvs hvis projektoren kun kan vise 800x600 så
>behøver dine billeder heller ikke være større.

Nå sådan - man skal måske blot forholde sig ligesom til en skærm?

Jens

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 29-02-04 00:27

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Nå sådan - man skal måske blot forholde sig ligesom til en skærm?
>
> Jens

Yep - start med at finde ud af hvad projektoren kan levere af opløsning.
Men regn ikke med at få samme kvalitet som fra dias. Opløsningen er
altså lidt lavere....

--
Mvh