Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C5050 Hjælp !!
Fra : Erling Kristensen

Dato : 27-02-04 21:28

Hej derude.

Det er et stykke tid siden jeg anvendte mit digitale kamera sidst.

Nu har jeg lige opdaget at når jeg tænder kameraet for at tage
billeder kan den finde på at køre objektivet ud og ind en ekstra
gang.

Altså - kører objektivet ud, kører ind igen, og så kører den
det ud og alting fungerer perfekt.

Er dette normalt ? Har ikke lige lagt mærke til det før.

Mvh
Erling

Fra : emj

Dato : 27-02-04 22:09

On Fri, 27 Feb 2004 21:27:48 +0100, "Erling Kristensen"
<nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>det ud og alting fungerer perfekt.
>
>Er dette normalt ? Har ikke lige lagt mærke til det før.

Hvis du har glemt at fjerne beskyttelseslåget, når du tænder, så vil
den opføre sig som du beskriver, når du fjerne beskyttelseslåget
- ellers skal den ikke opføre sig på den måde.

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 28-02-04 14:21

"Erling Kristensen" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det ud og alting fungerer perfekt.
>
> Er dette normalt ? Har ikke lige lagt mærke til det før.

Hej Erling
Det er jo kun noget den skal gøre hvis den møder modstand på vej ud, f.eks.
hvis du har glemt at fjerne dækslet.
Det vil selvfølgelig også være galt, hvis der er kommet snavs i mellemrummet
hus/objektiv.
Hvis du er heldig, forsvinder det igen nu ved oftere brug.
Har du lagt mærke til, om den i øvrigt focuserer korrekt?
Held og lykke med det.
Hilsen
Jørgen

Fra : Flemming Reintoft

Dato : 29-02-04 22:19

Jeg har lige haft mit C5050 Z til reparation, idet det efterhånden kunne
finde på at køre objektivet ud og ind gentagne gange.
Det begyndte med få uforklarlige tilfælde, som jeg i starten ignorerede, men
efterhånden blev det så slemt, at camera ikke var brugbart.
Det viste sig, at der var fejl i elforbindelsen, så hvis jeg blot strejfede
Power on-off med en finger, hvad der let sket ved indstillinger, tog
objektivet turen ind og ud.

Hilsen
Flemming