Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
photo-shop cs og save for web
Fra : fam. Ager

Dato : 24-02-04 11:22

hej ng

når jeg skal sende et foto i gennem fotoshop cs,så bruger jeg save for
web.Men så er det lige som at farverne bliver reduceret meget og kommet til
at virke matte og kedelige....

Der er icc-profiler gemt...

hvad gør jeg galt eller hvad er det jeg ikke gør????

torben

---
T-man

Fra : fam. Ager

Dato : 24-02-04 11:41

hej igen

det er ligesom at det farverum som cs kører i, ikke vises på eks. mail
program.....
når jeg går ind og ser det jeg har sendt så mangler meget af farverne???
torben

---
T-man

Fra : Kenneth K.

Dato : 24-02-04 11:59

On Tue, 24 Feb 2004 11:41:29 +0100, fam. Ager
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> program.....
> når jeg går ind og ser det jeg har sendt så mangler meget af farverne???

Kender det godt. Prøv at give billederne 10-15% mere farvemætning (ctrl-u)
inden du bruger Save For Web, så kompenserer du for farvetabet.

Mvh,
Kenneth

Fra : fam. Ager

Dato : 24-02-04 11:52

SORRY,SORRY

tror jeg fandt løsningen.....Min skærm var ikke i adope rgb som cs, håber at
det var løsningen..

Undskyld

glem dette spørgsmål

---
T-man

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-02-04 18:47

On 2004-02-24, fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> web.Men så er det lige som at farverne bliver reduceret meget og kommet til

Web applikationer læser ikke ICC.

> hvad gør jeg galt eller hvad er det jeg ikke gør????

Du er nødt til at konvertere billedet til skod-RGB
inden du vælger save for web.

Det gøres:
Image
Mode
Convert to Profile...
sRGB IEC61966-2.1

Jeg anser det som en fejl i CS, at save for web ikke konverterer til
standard web colorspace.

Fra : Pico

Dato : 25-02-04 00:19

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> Convert to Profile...
> sRGB IEC61966-2.1
>
> Jeg anser det som en fejl i CS, at save for web ikke konverterer til

Er den fejl også i PhotoShop 7 ?
Pico