Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket canon IXUS???
Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 23-02-04 19:53

Hvilket Canon IXUS skal jeg købe, prisen er underordnet, skal bare ha det
bedste?????

Fra : Anders [8000]

Dato : 23-02-04 21:08

> Hvilket Canon IXUS skal jeg købe, prisen er underordnet, skal bare ha det
> bedste?????

Så må Ixus 400 siges at være det bedste. Men der kommer dog en Ixus 500
inden så længe.

Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 21:59

> Så må Ixus 400 siges at være det bedste. Men der kommer dog en Ixus 500
> inden så længe.

Det er der allerede - men hvor store billeder skal du lave?? Hvis du bare
skal lave alm. 10 x 15, så er 400 mere end rigeligt!
Jo flere megapixels, jo større billeder - så nemt kan det siges.

Mvh

Henrik (som selv har et IXUS 400)

Fra : Anders [8000]

Dato : 23-02-04 22:24

> Det er der allerede - men hvor store billeder skal du lave?? Hvis du bare
> skal lave alm. 10 x 15, så er 400 mere end rigeligt!
> Jo flere megapixels, jo større billeder - så nemt kan det siges.

Kan KUN give dig ret. Kommer meget an på hvad det skal bruges til. Har selv
et med "kun" 2 MP, hvilket er rigeligt til mit behov.

Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 23-02-04 23:01

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et med "kun" 2 MP, hvilket er rigeligt til mit behov.
>
> jeg skal kun bruge det til 10 x 15 måske en A4 i ny og næ, kan jeg så
nøjes med et med "kun" 3 mp???

Fra : Per

Dato : 24-02-04 08:57

"preben & Anne-Maj" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> nøjes med et med "kun" 3 mp???

----

Ja 3 mp er mere end rigeligt til A4 - har selv lavet flere A4 med et 3 mp
kamera fra Olympus. Der er ikke engang antydningen af pixelering.

Jeg var faktisk meget imponeret over kvaliteten af billeder.

Mvh. Per - der dog er gået over til et Ixus 400 sidenhen

---
Denne mail er certificeret virusfri

Fra : Henrik

Dato : 24-02-04 09:33

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> "preben & Anne-Maj" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Her kan du se hvor store billeder du kan lave med de forskellige opløsninger
www.pixum.com og iøvrigt på de fleste sider hvor man kan få fremkalt
billeder - www.bilka.dk m.fl.

En anden meget informativ side er http://www.hertz-ladiges.com her får du
virkelig god og nyttig information, hvis du er usikker på den digitale
verden.

Mvh

Henrik

Fra : Will Bill