Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Printer med separate farvepatroner
Fra : Champion

Dato : 23-02-04 10:57

Jeg har set at alle herinde anbefaler Canon i865 og i560.
Jeg var i Computer City og kigge på dem.
Sjældent har jeg dog set grimmere skrumler af printere!
Jeg kan heller ikke lide, at der ikke er papirskuffe
foran på printeren.
Jeg har min gamle HP-printer stående i en reol,
hvor det er praktisk, at papirskufferne er forrest.
Jeg har været inde, at kigge på HP's hjemmeside,
men kan ikke finde en farveprinter, med separate
farvepatroner, som hos Canon.
Nogen der ved hvilke HP printere, der har
separate farvepatroner?

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-04 11:26

Champion <spammers@goto.hell> wrote:

> Jeg har været inde, at kigge på HP's hjemmeside, men kan ikke finde en
> farveprinter, med separate farvepatroner, som hos Canon.

Hvis du har ledt grundigt er der vel ikke nogen af de nuværende
modeller, der har det. Jeg må tilstå, at jeg ikke orker lede siderne
igennem selv.

> Nogen der ved hvilke HP printere, der har separate farvepatroner?

Søger man på EDB-priser på HP-farvepatroner med enkeltfarver, støder man
på patroner til HP 2000/2500 C/CN & Designjet ColorPro Cad/GA, DesignJet
350C/450C/455C/488CA/750C/755CM. Jeg er bare bange for, at det er gamle
modeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Champion

Dato : 23-02-04 11:38

Henrik Münster wrote:

> Hvis du har ledt grundigt er der vel ikke nogen af de nuværende
> modeller, der har det. Jeg må tilstå, at jeg ikke orker lede siderne
> igennem selv.

Det var heller ikke meningen, at jeg ville sætte andre det
Men hvis nogen lige kendte en rigtig god printer,
ville jeg gerne vide det.

> [...]
DesignJet
> 350C/450C/455C/488CA/750C/755CM. Jeg er bare bange for, at det er

Ja, jeg er kommet frem til nogenlunde det samme resultat.
også ved at søge på HP-farvepatroner
Men jeg fandt en interessant *ny* HP-printer her:
http://www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=1473&menu=010402

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-04 11:50

Champion <spammers@goto.hell> wrote:

> Men jeg fandt en interessant *ny* HP-printer her:
> http://www.nemdirect.dk/vare.asp?vare_nr=1473&menu=010402

Det har du da ret i. Den nævnes også hos HP:
<http://www.hp-expo.com/dk/dan/commercial/inkjet/c8135a.html>. Der er
også en 1100d uden duplex. Den må kunne fås billigere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Champion

Dato : 23-02-04 12:54

Henrik Münster wrote:

> Det har du da ret i. Den nævnes også hos HP:
> <http://www.hp-expo.com/dk/dan/commercial/inkjet/c8135a.html>. Der er
> også en 1100d uden duplex. Den må kunne fås billigere.

Yeps lige her:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-inkjet/pr-office/pr-c8124a.html

PS Gad vide hvorfor jeg aldrig kan finde rundt på HP's sider ... sukh.

Fra : Champion

Dato : 23-02-04 13:24

- og en masse andre steder, hvis man kigger i www.edbpriser.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-02-04 13:40

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> [...]
> på patroner til HP 2000/2500 C/CN & Designjet ColorPro Cad/GA, DesignJet
> 350C/450C/455C/488CA/750C/755CM. Jeg er bare bange for, at det er gamle

Jep oldgamle modeller der kører med ca. 21 picoliter hvor canon kører med 2
picoliter, pr. dråbe.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-02-04 13:53

"Champion" <spammers@goto.hell> wrote in message
> [...]
> men kan ikke finde en farveprinter, med separate
> farvepatroner, som hos Canon.
> Nogen der ved hvilke HP printere, der har

Ja grimme, hmm det er som man tar det, i mit miljø passer den fint ind og
det er det ligegyldigt hvor printerbakken ligger der er nemlig masser af
plads omkring den. Jeg har også en gammel HP og jeg syntes den printede
rigtigt flot indtil jeg fik Canon i hus, så er HP altså skod.

HP er begyndt på det lige så stille men det slår stadig ikke helt igennem,
de vil jo gerne tjene penge på at man smider en halv rød og en kvart blå
patron ud. Men de ser jo nok i øjnene at de bliver nødt til det på et
tidspunkt. Det kampestore gamle designjets og plottere har nogle gange
seperate farverpatroner men det er dem der kostede 200.000 og der tjener de
jo flest penge på printeren.

Men hvad kvalitet angår så er det Canon, du lyder som om du vælger Design og
brugervenlighed frem for kvalitet. Det kan man også godt hvis man ikke er så
kræsen. HPs bedste bud er nok Deskjet 5652 der laver flotte print og printer
ned til 3.4 picoliter. Den bruger godt nok ikke seperate patroner men den
har blæk kontrol som gør at der ligger en rerserve i patronerne og så
advarer den når den ved at løbe tør, derefter bruger den af rerserven og så
bruger den meget lidt, det vil sige at farverne ikke rigtig slår igennem og
ikke er kraftige men derimod bruger den gerne en hel patron op, meget smart
system men alligevel er Canons Seperate patroner meget bedre.

Mvh
Simon

Fra : Champion

Dato : 23-02-04 14:15

Simon Nielsen wrote:
> [...]
printede
> rigtigt flot indtil jeg fik Canon i hus, så er HP altså skod.

Smag og behag er jo forskellig, men jeg synes nu at i865 og i560
ser klodsede og plastikagtige ud, selv en billig Epson til kr. 399,-
ser bedre og mere gedigen ud.

> [...]
> tidspunkt. Det kampestore gamle designjets og plottere har nogle gange
> seperate farverpatroner men det er dem der kostede 200.000 og der

Ingen tvivl om at HP bliver nød til at hoppe på vognen
med separate farvepatroner, hvis de vil blive i konsummarkedet.

> [...]
smart
> system men alligevel er Canons Seperate patroner meget bedre.

Jeg foretrækker kvalitet, funktionalitet og design i nævnte rækkefølge.
Så jeg bliver nok nød til at gå på kompromis i det her tilfælde,
og hoppe på Canon vognen
Men er nu vældig glad for min Canon scanner og mit Canon kamera.
Sååe deeet