Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hjælp til køb af digicam...
Fra : Biker Bo

Dato : 19-02-04 12:27

Er ny i denne ng. så bær venligst over med mig, hvis der kommer en million
af disse spg. om ugen...

Min kære far har besluttet sig for at købe et digicam til deres ferie om et
par uger. Problemet er bare, hvilket skal han købe?

Krav: (I ordnet rækkefølge; øverst = vigtigst)
Brugervenligt!!! (Han er ikke den mest lærenemme, når det kommer til
digitalteknik)
Gode billeder ved Auto-instilling
Min. 4 Mpix
Kompakt
Stor søger
Min. 3x optisk zoom
Mulighed for at optage video (Gerne i VGA uden tidsbegrænsning)

Prisen spiller ikke så stor en rolle som kvaliteten, men et godt tilbud er
jo ikke at kimse af...

Jeg har haft kig på følgende modeller:
Casio EXILIM EX-Z4
Pentax Optio 555
Sony Cyber-Shot DSC-P12
Kyocera Finecam S5R

Har du et godt forslag?
--
Bo Mortensen - Aalborg

Fra : max

Dato : 19-02-04 12:52

"Biker Bo"
> [...]
> par uger. Problemet er bare, hvilket skal han købe?
>
> Prisen spiller ikke så stor en rolle som kvaliteten, men et godt tilbud er

Uha det er et svært spørgsmål, men mon ikke du blir
bombaderet med anbefalinger om at købe Canon )

Jeg har set et par billeder fra Minolta Z1 som imponerede,
men det er nok i overkanten til din far. Prisen:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=317971
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-04 13:52

"Biker Bo" <bo_erikstrup@hotmail.com> wrote in message

> Har du et godt forslag?

Sony Cybershot T1. Jeg har haft et i hænderne, og det virker utroligt lækker
mht. finish, faciliteter, display og størrelse. Jeg fandt det så lækkert, at
jeg bestilte ét til konen, der især sætter pris på det ultrakompakte design.
På trods af lidenheden tilbyder kameraet 5 Mpixel CCD, 2,5" display, 3X
optisk zoom og hukommelsesbegrænset video i 640x480@30fps.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Biker Bo

Dato : 19-02-04 14:29

> [...]
design.
> På trods af lidenheden tilbyder kameraet 5 Mpixel CCD, 2,5" display, 3X

Det ser yderst interessant ud! Jeg er også blevet lidt hooked på Casio's
EXILIM EX-Z4 (ca. kr. 2.800,-), der også er ultrakompakt. De minder jo meget
om hinanden, hvor T1 (ca. kr. 4.500,-) selvfølgelig er en klasse over.

Ellers nogen der kan kommentere på Casio's EXILIM EX-Z4?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-02-04 18:33

> [...]
> om hinanden, hvor T1 (ca. kr. 4.500,-) selvfølgelig er en klasse over.
>
> Ellers nogen der kan kommentere på Casio's EXILIM EX-Z4?

Canon er bare bedst

Kig på et Canon Kamera, evt. A80 det er et lækkert kamera til en billig
pris.

Skal man have DSLR er det Nikon

Mvh
Simon

Fra : max

Dato : 19-02-04 20:05

"Simon Nielsen"
> Skal man have DSLR er det Nikon
>
> Mvh
> Simon

Selvom det er OT - hvorfor?? -max-
ps. jeg overvejer at skifte til Canon

Fra : Biker Bo

Dato : 20-02-04 08:38

> Canon er bare bedst
>
> Kig på et Canon Kamera, evt. A80 det er et lækkert kamera til en billig
> pris.

Jeg har selv et Canon S40, som jeg da også er glad for, men jeg synes, at
det er ret langsom i autofokus'en og ikke specielt god til at undgå røde
øjne. Desuden så vil min far gerne ha' et lidt mindre cam.

Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-02-04 13:41

> Jeg har selv et Canon S40, som jeg da også er glad for, men jeg synes, at
> det er ret langsom i autofokus'en og ikke specielt god til at undgå røde
> øjne. Desuden så vil min far gerne ha' et lidt mindre cam.

Langsom fokus?
På mit Canon G3 kan jeg indstille hvorledes der fokuseres. En af
indstillingerne er mega-hurtig, og aner ikke hvorfor man ikke altid bare
bruger den. Måske en løsning der.

Undgå røde øjne?
Det er vist et problem på alle kameraer med indbygget blitz, uanset
pris. Løsning: lad være at bruge blitzen, eller anvend en ekstern. (Evt.
fjern de røde øjne i photoshop)

Og ja - Canon er Konge

Thomas

Fra : max

Dato : 20-02-04 14:11

"Thomas Neumann"

> Langsom fokus?
> På mit Canon G3 kan jeg indstille hvorledes der fokuseres. En af
> indstillingerne er mega-hurtig, og aner ikke hvorfor man ikke altid bare
> bruger den. Måske en løsning der.

Hurtig Fokus??
Det er nok individuelt hvad man syns er hurtigt eller langsomt,
Jeg havde G5'ern (ja den mislykkede model) og den var for
langsom til mig, når jeg trykker på knappen skal den skyde,
ikke kvarte, eller halve sekunder senere, for mig er det vigtigt
for dig måske ikke.

> Undgå røde øjne?
> Det er vist et problem på alle kameraer med indbygget blitz, uanset
> pris. Løsning: lad være at bruge blitzen, eller anvend en ekstern. (Evt.
> fjern de røde øjne i photoshop)

Ja da man kan så meget, men hvorfor ikke bare købe
et kamera der ikke har de skavanker, du er et meget
overbærende menneske kan jeg fornemme, hvis bare der
står Canon på æsken er du vidst glad, det er en go' egenskab.
Jeg har det lige omvendt, er fuldstændig ligeglad med hvad
der står på pakken, det skal bare fungere..

> Og ja - Canon er Konge

Det blir Magrethe II ked af at høre.. -max-