Hurra for Apple ;-)
Fra : Johan

Dato : 14-03-04 02:37

En (længere) anekdote:
Jeg har tidligere postet et oplæg herinde, hvor jeg spørger "om jeg skal
købe en 12" eller en 14" iBook?" Og nu da valget faldt på en iBook G4 12"
(800Mhz, 640MB Ram, 60HD, BlueTooth, AirPort Extrem) og jeg har modtaget
dyret og arbejdet og brugt den i en lille uge - har jeg kun én ting at sige:
Hurra for Apple!

Jeg har før arbejdet på Mac'er, så jeg vidste godt de havde sans for
detaljen, helheden og kvaliteten. Men jeg har ikke haft den så tæt
integreret i min dagligdag, som i den forgangende uge. Og ... Wauw. Jeg vil
ikke stille nogen spørgsmål (endnu , brokke mig eller advare andre om mit
håbløse køb. Nej, tværtimod - jeg vil derimod blot udtrykke min store
beundring for deres imponerende produkt.

iBooken: I mine øjne så er alt det, der ikke står på papiret næsten det
bedste. Støjsvagheden, kvaliteten af keyboardet, letheden, blær-effekten og
måden alt er integreret ned til mindste detalje - hvilket man egentlig først
opdager, når man har brugt den i mere end den tid man bruger i butiken.

En af de få ting jeg var lidt ærgelig over ved iBook (modsat den ca.
4.000kr. dyrere PowerBook 12") var den begrænsede muligheden for skærm
"mirroring" og ikke "spanning", hvor du reelt for mere skrivebordsplads. Men
med et AppleScript jeg fandt i går (og ja, jeg kender godt garanti
dilemaerne), er dette nu ikke aktuelt mere. Jeg kan lave spanning, endda med
1920x1080 @ 60hz på min 17" CRT, mirroring, clamshell mode, hvor iBooken er
lukket, men den externe skærm forsat kører. Ja, helt vildt, faktisk kan jeg
kører 3D programmer i 1280x1024 på min CRT i fuldskærm mens jeg læser email,
surfer ect. på den lille interne skærm! Meget imponerende af en iBook til en
basispris på ca. 9.500,- Selvom funktionen er låst af Apple (for at
retfærdiggøre den højere pris på PowerBooken), så ikke destomindre har den
hardwaren til det! (OBS! Gennemlæs de forskellige mac fora bl.a.
www.macparts.de/ibook meget grundigt, før du begiver dig ud i Firmware
opdateringer)

Jeg har vist ævlet længe nok nu - men faktum er, at jeg er ellevild med min
nye b(l)ærbar. Den er lige det jeg har ønsket og mere til. Selv prisen på
ca. 15.500,- (inkl. alt - moms, all-risk forsikring, taske, extra stik og
ledninger osv.) synes jeg er helt rimelig. Som switcher og nydøbt macfan,
kan jeg kun stå inde for deres produkter og anbefale dem til alle med hang
til kvalitet, originalitet og gennemførthed.

Tja, overvejer man at købe en mac og måske en iBook, vil jeg sige, lad være
med at finde grunde til at købe en Apple computer - prøv hellere at finde
grunde til ikke at købe! For de selvsagt få.

Det var ordene
- johan

Fra : Karen Seiersen

Dato : 14-03-04 12:03

Johan <joeyj0007@hotmail.Kom> wrote:

> [...]
> med at finde grunde til at købe en Apple computer - prøv hellere at finde
> grunde til ikke at købe! For de selvsagt få.

Hej Johan

Velkommen til Mac fanklub, du har ganske ret Apple er et fantastisk
stykke "legetøj" og har samtidig forstået det med kvalitet samt et unikt
design.... så rigtigt HURRA for Apple

Som nybagt Macbruger vil jeg lige oplyde dig om et godt og brugbart link
som bestemt er et besøg værd....

se på www.Macbruger.dk

Endnu engang hjertelig velkommen !

De bedste hilsner Karen