Nyt grafikkort til G4 MP500
Fra : Tom

Dato : 11-03-04 13:59

Hvor hurtige kort kan man købe til en gammel MP 500 G4..
Og findes der PC kort der kan flashes.. ( så de virker..)
Har I øjeblikket et Nvidia mx2 der virker lidt underdimentioneret til OSX (
panther)
Tom

Jeg leder mest efter 2D acceleration, da det er begrænset hvor meget 3D jeg
roder med.. ( blot lidt Pixels3D)

Fra : Morten

Dato : 11-03-04 16:08

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:
> Hvor hurtige kort kan man købe til en gammel MP 500 G4..
> Og findes der PC kort der kan flashes.. ( så de virker..)

hmm Radeon8500/9000 er nok det hurtigste du kan købe, og 8500 er helt sikkert
det hurtgiste der kan flashes (obs kun 64MB versioner!). Om radeon 9800 kan
bruges på en dual500 ved jeg ikke.

Led evt efter et brugt Apple OEM GF4mx, det er marginalt langsommere
end et 8500/9000. Apples OEM Radeon 7500 vil ikke være den store
forbedring i forhold til dit nuværende kort.

> Jeg leder mest efter 2D acceleration, da det er begrænset hvor meget 3D jeg
> roder med.. ( blot lidt Pixels3D)

nope... i panther og jagwire er alt hvad du ser er al 2D omdannet til 3D
(Quartz Extremee)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Tom

Dato : 11-03-04 21:20

On 11/03/04 16:08, in article mvb6i1-al2.ln1@G5.reippuert.dk, "Morten"
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> forbedring i forhold til dit nuværende kort.

> nope... i panther og jagwire er alt hvad du ser er al 2D omdannet til 3D

Kiggede lige forbi macxpress
Her skriver de om 9800 kortet....

128MB DDR memory
Dual Integrated 10-bit per channel 400MHz DACs
Integrated 165MHz TMDS transmitter (DVI compliant and HDCP ready)
Integrated TV-Out support up to 1024x768 resolution
Multiple display connections
DVI-I port
VGA port
S-Video port
DVI-I to VGA & S-Video to Composite adapters included

Systemkrav:
Mac® OS X 10.2.5 or later
AGP 4x or 2x capable Macintosh®
128MB of system memory
Installation software requires CD-ROM drive
DVD playback requires DVD drive
Power connection to the computer
RADEON 9800 PRO MAC EDITION requires connection to your computer¹s internal
power supply for operation. ATI recommends a 300-Watt power supply or
greater to ensure normal system operation where a number of other internal
devices are installed.

Så det ser ud til at det virker.. på min gamle MP500...
Kortet her sælges til 2900 + moms..
Tror du at det er billigere (muligt) at finde et brugt/nyt radeon 8500/9000
og selv flashe det !? ( jeg mener at jeg har et eller andet PCI grafik kort
der fungerer ( så jeg kan se hvad jeg laver.. Imens..)
må lige tjekke ..
http://www.xlr8yourmac.com/

Fra : Tom

Dato : 11-03-04 21:22

Glemte at sige tak for svaret !
Tom

Fra : Morten

Dato : 11-03-04 23:22

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Så det ser ud til at det virker.. på min gamle MP500...

Tjke lige om det kan køre 2x AGP!

> Kortet her sælges til 2900 + moms..
> Tror du at det er billigere (muligt) at finde et brugt/nyt radeon 8500/9000

Ja et brugt ATI (ikke OEM) Radeon 8500 med 64MB til PC burde kunne fås
rimelig billigt nu. 9000PRO kan ikke flashes...

> og selv flashe det !? ( jeg mener at jeg har et eller andet PCI grafik kort
> der fungerer ( så jeg kan se hvad jeg laver.. Imens..)

det behøver man ikke...

<http://blog.reippuert.dk/010503/new_life_to_an_old_g4>

Fra : Jesper

Dato : 12-03-04 10:24

Morten wrote:

> Ja et brugt ATI (ikke OEM) Radeon 8500 med 64MB til PC burde kunne fås
> rimelig billigt nu. 9000PRO kan ikke flashes...

Jeg har netop installeret et ATI Radeon 8500 64mb i min G4/400. Det
fungerer uden problemer og er væsentligt hurtigere (især mht. spil) ift.
det Geforce4mx 32mb jeg havde siddende før. Men det vigtigste er dog, at
jeg nu kan køre Final Cut Express uden at få kernel panics!

Jeg købte et brugt Radeon-kort til 400 kr., da det tilsyneladende er
umuligt at opdrive hos nogen forhandler...

mvh Jesper