firewiredisk brændt af ?
Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-04 15:24

har en Lacie Pocket HD 60 GB, er kommet til at sætte firewire stikket
omvendt i :( nu dukker drevet ikke op hverken i Finder eller Disk
Utility (eller Terminal) drevet lyser op og kan høre noget spinne men
ingenting sker (andet end den bliver varm efter et stykke tid)

nogen gode råd ? (der er lidt forskelligt på jeg gerne skulle havde fat
i... :)

Den har også USB, strømforsyningen ligger derhjemme, så det er ikke
prøvet ordenligt endnu, men jeg har før brugt strømforsyningen fra et
imation Superdrive til den uden problemer... og når jeg prøver det sker
der heller ingenting :(

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk

Fra : Morten

Dato : 09-03-04 17:04

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> ingenting sker (andet end den bliver varm efter et stykke tid)

> nogen gode råd ? (der er lidt forskelligt på jeg gerne skulle havde fat

hvilken mac?= hvad siger systemprofil? dere større sansynlighed for at
det er FW porten på mac'en der er død - især hvis det er en G4
gigabit, Cube eller PB G4 af første generation.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-04 18:11

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvilken mac?= hvad siger systemprofil? dere større sansynlighed for at
> det er FW porten på mac'en der er død - især hvis det er en G4
> gigabit, Cube eller PB G4 af første generation.

har prøvet på imac 17" og 15 AL PB, men kan godt bruge FW porten på PB
(prøvede med en ibook i T-mode...

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-03-04 21:00

Lavede samme trick med en pismo og et eksternt firewire-drev. Jeg grillede
bridgen i det eksterne drev og porten i pismoen

Fra : Tom

Dato : 09-03-04 21:38

Jeg følger lidt med ovre I musik Ngerne her er problemet det samme.. altså
at firewire portene brænder af..
Der er dog et rygte om at Apple på nogle af de nye G5ere og måske også nogle
G4ere skifter hele strømforsyningen ud, da strøm og FW port har "et eller
andet" med hinanden at gøre..
Tjek evt.
Www.Logicforum.dk
Subject er
G5, 002R og Murphys Lov

On 09/03/04 20:59, in article
fc.0073fb6b060161163b9aca002eee5152.6016120@net.dialog.dk, "Ben Knudsen"

Fra : Sebastian

Dato : 10-03-04 23:51

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Lavede samme trick med en pismo og et eksternt firewire-drev. Jeg grillede
> bridgen i det eksterne drev og porten i pismoen

Jeg grillede "kun" 1 FW port i min iMac. Bussen leverer maks 500 mA.
Hitachi sagde at HD bruger 480 mA. Men da jeg nu målte efter kunne jeg
finde spidsbelastninger på op til 700 mA. Så kan jeg forstår at en
stakkel ildtrådkanal brænder sammen.

Hvad lærte jeg: Brug selv de små eksterne HD kun med ekstra
strømforsyning.

hilsen

--
Sebastian Loeck