Billigste USB Bluetooth dongle til Mac
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-03-04 22:30

Hejsa,

Hvilke USB dongle er den billigste jeg kan købe, hvis den skal fungere
med Mac OS X 10.3 uden ekstra drivere?

Jeg har selv en dongle jeg købte for længe siden, men jeg kan ikke
huske hvad den hed og den var heller ikke specielt billig (jeg var
bare utålmodig), men nu står jeg og skal finde en fødselsdagsgave, så
prisen må ikke være for høj.

Hvilke kan anbefales og hvor kan man købe dem?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-03-04 22:45

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Hvilke kan anbefales og hvor kan man købe dem?

Hvis den skal virke med Apples bluetooth tastatur og med iChat over
bluetooth headsets så skal det være d-linken du skal købe.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-03-04 00:38

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Hvis den skal virke med Apples bluetooth tastatur og med iChat over
> bluetooth headsets så skal det være d-linken du skal købe.

Ja, jeg har set den til ca. 240 kr. det samme som den Belkin Morten
henviser til. Jeg ved bare ikke om der er forskel på Apple's og så den
alm. D-Link 120 model.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 09-03-04 06:57

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Ja, jeg har set den til ca. 240 kr. det samme som den Belkin Morten
> henviser til. Jeg ved bare ikke om der er forskel på Apple's og så den
> alm. D-Link 120 model.

ser først nu at der er tale om samme model som den apple sælger og har
firmwareopdatering til - jeg ville ikke betænke mig, heller selv om
den muligvis ikke er flashabr (ikke alle de dlink apple har solgt kan
flashes med Apples firmware)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-03-04 16:55

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> (ikke alle de dlink apple har solgt kan
> flashes med Apples firmware)

Men kan de ikke det så kan de som sagt heller ikke fungere sammen med
iChat AV og bluettoh headset. (Jeg er selv i den "ulykkelige" situation
at jeg har et bluetooth headset, som jeg faktisk ikke får brugt med
mobilen og var derfor helt med på at skulle bruge den til voice chat.
Men det var "no go" fordi jeg ikke kunne opgradere min bluetooth
dongle.)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-03-04 22:47

> [...]
> mobilen og var derfor helt med på at skulle bruge den til voice chat.
> Men det var "no go" fordi jeg ikke kunne opgradere min bluetooth

Derfor er D-link'en nok det bedste forsøg. Min egen dongle "ser" fint
mit headset, men den understøtter det vist ikke ordentligt, for det
dukker ikke op i lydenheder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 08-03-04 22:52

> [...]

> prisen må ikke være for høj.

> Hvilke kan anbefales og hvor kan man købe dem?

den her bør virke:

<http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=F8T003>

det samme gælder modller fra iogear, acer og sikker osse andre.