tilstandsrapport
Fra : chr

Dato : 13-03-04 14:00

Hvem skal man klage til hvis man mener tilstandsrapporten er mangelfuld?

jeg har kigget på hus og følgende konstateret et par småting (jeg har ikke
købt huset)

1. nogle af vinduerne kan overhoved ikke åbnes! de sad fast i rammen.
2. der var sat ny udsugning i køkkenet, i forbindelse med udsugning kunne
jeg se oppe på loftet at nogle teglsten omkring 'hullet' manglede
understrygning, da de nok havde smadret et par da de lavede hullet og bare
klasket et par nye op så de sad i klemme..

disse ting ting var overhoved ikke nævnt i rapporten.

Chr.

Fra : Carsten

Dato : 14-03-04 16:38

Vi er flyttet ind i et hus, hvor den byggesagkyndige har haft meget travlt
(har vi efterfølgende fundet ud af - efter vi er flyttet ind.) Alle de
"skader" vi har fundet, har vi forsøgt kørt ind over vores
ejerskifteforsikring. I første omgang ville de ikke betale, men efter en tur
i forsikringsankenævnet, har vi i alt fået 42.000 kr til bl.a. nyt stråtag
på en del af huset, samt ny hoveddør.

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 16-03-04 13:45

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev et indlæg
<c2v0it$696$1@news.net.uni-c.dk>:

>Hvem skal man klage til hvis man mener tilstandsrapporten er mangelfuld?
>
>jeg har kigget på hus og følgende konstateret et par småting (jeg har ikke
>købt huset)

Rapporten danner blandt andet grundlag for ejerskifteforsikring. Denne
dækker ikke hvis ting er nævnt i tilstandsrapporten (med mindre ting
er forkert beskrevet i rapporten). Så de ting der ikke er nævnt kan
måske dækkes af ejerskifteforsikringen - hvis du ikke var bekendt med
tingene på forhånd. Så jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor du vil
klage...

Du kan med fordel kigger her:
<http://www.hesyn.dk/>
<http://www.husanke.dk/>
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet