Brændeovne i Tyskland
Fra : Wagner

Dato : 12-03-04 12:59

Jeg står for at skulle investere i ny brændeovn.
Er der nogen der har erfaring med at købe i Tyskland?
Hvor kan man handle?
Findes der hjemmesider hvor man kan sammenligne priser på brændeovne?
( både i Danmark og Tyskland )
Endelig: Hvilken brændeovn vil I anbefale til en stue på ca. 35 m2?

Venlig hilsen
Wagner

Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 12-03-04 14:33

"Wagner" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> ( både i Danmark og Tyskland )
> Endelig: Hvilken brændeovn vil I anbefale til en stue på ca. 35 m2?

Den er godt nok pæredansk, men alligevel kan jeg anbefale "Bekkasinen" - en
pudsig fyr, hvor man fyrer i toppen og altså undgår det evige aske på
gulvet. Endvidere er Bekkasinen ganske effektiv (høj virkningsgrad). Vi
købte en Bekkasinen for ca. 1 år siden og har ikke fortrudt. Se evt.
www.bekkasinen.dk

m.v.h.

Fra : anders majland

Dato : 12-03-04 14:25

> Endelig: Hvilken brændeovn vil I anbefale til en stue på ca. 35 m2?

Den du synes er pænest, ikke ser for stor ud og er overkommerlig i pris

Der er et hav af gode ovne at vælge imellem og prøv at kigge i de
nærmeste brændeovncentre (og byggermarkeder). En lille klassisk morsø i
støbejern synes jeg er blandt de "flotteste" da den næsten er begrebet
af dansk brændeovn Men vi har selv en lotus der står i åbningnen
mellem 2 stuer - den blev valgt pga dens drejesokkel så man kan "dreje
hyggen" den vej man opholder sig.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Robert \(-:

Dato : 12-03-04 22:09

Hejsa vi har haft en 1410 morsø brændeovn til en stue på 60kvm, den varmede
godt og det er en meget lille ovn , og pæn. der er mange billige af den
slags brugt i det blå avis www.dba.dk se evt et billede her og info. den
kan fyre med Træ og briketter
Kul og petrocoke

http://www.morsoe.com/dk/Products/stoves/1410.htm