Culemborg Pinotage hvor?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-03-04 11:01

Som en del af en opmærksomhed, fik jeg forleden en flaske Culemborg
Ponotage 2001 (Sydafrika). Jeg opsøgte den pågældende blomsterhandler
og købte 2 flasker til 75 kr. stykket.

Nu lurer jeg selvfølgelig på, om ikke den kan fåes billigere. En
søgning på nettet indikerer, at det kun er "Interflora" der har den og
at de alle sammen tager 75 kr.

Er nogen stødt på denne vin andre steder og til hvilken pris?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Sus

Dato : 14-03-04 15:20

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de alle sammen tager 75 kr.
>
> Er nogen stødt på denne vin andre steder og til hvilken pris?
Åbenbart er alle ikke lige begejstrede:
http://www.wine-pages.com/organise/tad99r.htm - men det er nu årgang 97, der
blev smagt dér.

Der er rigtig mange pinotage'r (det er druens navn) at finde rundt omkring.
*S*

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-03-04 21:44

Sun, 14 Mar 2004 15:20:23 +0100, skrev Sus:

> [...]
>blev smagt dér.

>Der er rigtig mange pinotage'r (det er druens navn) at finde rundt omkring.

Hæ, ja ganske vist er jeg ikke ekspert, men beskrivelsen "Unpleasant
nose. Rubbery, little fruit. Stinky" kan jeg slet ikke genkende. Nå
ja, konen og jeg faldt bare umiddelbart for denne kraftige og meget
frugtige vin med en god og lang eftersmag med lidt syre på tungen. Men
om andre finder at den er 75 kr. værd, er jo ikke til at vide. Det var
faktisk derfor jeg spurgte, for når en blomsterhandler ta'r 75, kan
det jo godt tænkes, at den kan fåes andre steder til 50 eller 60.