Vindueskøb og erfaringer dermed-Gode/dårli~
Fra : lauridsen.lethvig

Dato : 09-03-04 18:16

Hej Gruppe.

Vi står overfor at købe nye vinduer og hoveddør til vore hus og det kan jo
godt blive mange penge.Derfor vil jeg gerne spørge om der har nogle der har
er faringer med disse ting og gerne vil berette om dem.

Jeg tænker på om der er nogle der har uheldige erfaringer med bestemte
firmaer,såsom garantier der er ophørt før tid på grund af lukning af firma.

Jeg har bla.hørt om de der hedder Nilsen Vinduer at de før skulle have
heddet Vinduescentret i Roskilde og da de ændrede navn til Nilsen Vinduer
fik kunder en masse i klemme da deres garantier faldt væk.

Men er der måske nogle erfaringer J.P Hem og Kipa vinduer da det efterhånden
er de 2 vi hælder mest til i øjeblikket.

Håber meget at der er nogle der vil dele deres erfaringer med os,da vi helst
ikke vil bruge penge på noget der ville være en fejltagelse.

Med venlig hilsen Johnny og Gitte.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 09-03-04 19:29

"lauridsen.lethvig" <lauridsen.lethvig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helst
> ikke vil bruge penge på noget der ville være en fejltagelse.

Hej,

Jeg har erfaringer med både Jysk Vindueskompagni(JVK) og senest Rationel
Vinduer.

Jeg fik nogle vinduer og døre fra JVK for omkring 4 år siden, og det skal
siges, at jeg ikke til dato har haft problemer med dem. Nu gjorde jeg mig
også den ulejlighed at få dem usamlet (uden ruder monteret), og jeg kunne
derfor komme til at male dem grundigt overalt, og inde i glasfalsen.

For et halvt år siden, manglede jeg 2 døre, og fik et rigtigt godt tilbud
fra Rationel Vinduer, og valgte derfor at købe der, og der er altså
kvalitetsforskel mellem JVK og Rationel. Rationel er generelt lavet mere
kraftigt, det gælder både karme og beslågningen, yderligger har Rationel den
fordel at man kan justerer alle hængsler uafhængig af hinanden, så døren
altid lukker godt.

Finishen på Rationel er generalt bedre en JVK, der er ikke synlige
'cutterslag', som godt kan være tilfældet på JVK's produkter.

Håber det hjælper jer i valget af vinduer.

Hilsen Henrik

PS. Jeg har intet at gøre med hverken Rationel eller JVK, ar blot købt deres
produkter.

Fra : Kewtie Pye

Dato : 09-03-04 21:50

"Henrik Hansen" <HenrHans@Post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hilsen Henrik
>
> PS. Jeg har intet at gøre med hverken Rationel eller JVK, ar blot købt

Vi har lige købt vindue hos Kipa - og både betjeningen og vejledningen var i
top - man kan stort set vælge lige den løsning der passer en. Vi havde
ovenikøbet vinduet til at stå dernede en måned ekstra fordi vejret ikke lige
har været til at sætte vinduer i - nu har vi fået det hjem og det ser meget
fint ud i malingen og finishen

Mette

Fra : Wagner

Dato : 09-03-04 22:07

Vi har de seneste år fået skigtet alle vinduer og døre i huset.
Alle elementer er leveret af firmaet VIKING.
Vi er særdeles tilfredse med resultatet og alt fungerer upåklageligt til
dato.

Wagner

Fra : Chriz

Dato : 09-03-04 22:22

Se min tråd fra Fredag kl 23:58

og se denne tråd:

http://groups.google.com/groups?q=jysk+vindueskompagni&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=0OAKb.1647%24kG7.1414%40news.get2net.dk&rnum=2

Jeg har selv endnu ikke valgt men ender nok på Storke eller STM. Lad os endelig
høre når du beslutter dig, det vuille være super med flere erfaringer her i
gruppen

mvh

Chriz.

Fra : H. Johansen

Dato : 10-03-04 18:51

Jeg ville vælge storke vinduer.

vi har 3 stk. og er meget tilfredse.

VH/H

Fra : JEY

Dato : 09-03-04 22:20

Jeg kan varmt anbefale KPK

Fra : Brian R.

Dato : 10-03-04 08:33

Den kan jeg varmt tilslutte mig.

Vi har fået vinduer fra KPK af 2 omgange - i 1997 og i 2003 og de holder sig
meget godt.

Sørg dog for at få dem malet fra fabrikkens side - det holder længere end
hvis I selv maler og ser pænere ud.

Mvh,
Brian R.

Fra : Gaffa

Dato : 10-03-04 21:18

Vi har nu over de seneste 7 år - ombygget og nybygget 3 huse, og hver gang
brugt STM vinduer - absolut anbefalelsesværdige - aldrig problemer - tip top
kvalitet.

Hilsen
Gaffa