Renovering af badeværelse
Fra : Anita Eriksen /LO

Dato : 09-03-04 10:18

Jeg bor i en lejelejlighed og vil nu have nyt badeværelse. Jeg bekoster
det selv da det bliver det billigste i længden. Er der nogen der har
erfaring med, hvordan jeg bærer mig ad med at få en total entreprise.
Eller evt. hvordan jeg skal gebærde mig. Ejendomsadministrationen skal
have et par tilbud tilsendt, som de så tager stilling til.

Fra : tb

Dato : 09-03-04 16:28

I en lejelejlighed vil det være 100% spild af penge

Oftest er det billigere at eje end at leje (specielt med nuværende rente),
så hvorfor ikke brug de 50-100000 på en udbetaling og køb en lejlighed i
stedet, hvor forbedringer ikke bare er penge ud af vinduet

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 09-03-04 16:33

tb wrote:

> [...]
> så hvorfor ikke brug de 50-100000 på en udbetaling og køb en lejlighed i
> stedet, hvor forbedringer ikke bare er penge ud af vinduet

Hvis det er København kommer man så sandelig ikke langt for 50-100000 kr. Og
hvis man er så heldig at sidde i en af de lejelejligheder der er tilbage, og
_ikke_ har tænkt sig at flytte, så kan det være ret billigt i nogen af
lejelejlighederne.

Jeg sidder selv i en 97 m² lejlighed der indtil fornyligt var leje, og tro mig,
du ville ikke engang have kunne betale renterne på lånet på den her for det vi
har betalt i husleje, hvis det havde været en ejer.

NB: Forudsætningen er at man _ikke_ har tænkt sig at flytte. Nogensinde...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The irony is that Bill Gates claims to be making a stable operating system

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 09-03-04 18:31

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> skrev:

> NB: Forudsætningen er at man _ikke_ har tænkt sig at flytte.
> Nogensinde...

Man har via råderetten i lejeboliger mulighed for at foretage
forbedringer med udlejers accept. Udgifterne hertil tilbagetales efter
nogle specifikke regler derunder en årlig afskrivning ved fraflytning.

--
Morten http://miljokemi.dk