Star Wars Galaxies: An Empire Divided; hvo~
Fra : Max

Dato : 08-03-04 13:38

Skal man betale det månedlige gebyr for at spille det eller kan man også
spille det offline?

Det kan godt være at det er fordi jeg er fattig at jeg synes at det er meget
at skulle betale prisen for spillet og derefter noget hver måned...

/Max

Fra : Morten Steen

Dato : 08-03-04 14:39

> Det kan godt være at det er fordi jeg er fattig at jeg synes at det er
meget
> at skulle betale prisen for spillet og derefter noget hver måned...

Som dedikeret EverQuest fan, og uden at kende detaljerne omkring SWG, er jeg
99% procent sikker på at der skal betales et månedligt gebyr.
Sådan er det i hvert fald med alle andre online-spil jeg kender.
Personligt kan jeg kun sige : EQ er det værd!

Morten

Fra : Max

Dato : 08-03-04 15:15

> [...]
> Sådan er det i hvert fald med alle andre online-spil jeg kender.
> Personligt kan jeg kun sige : EQ er det værd!

Okay... kan/vil du fortælle lidt mere om det?

Hvad går det ud på? Hvorlang til bruger du på det?
Og hvad du ellers har på hjertet om det?

/Max

Fra : Peter Bjeldbak

Dato : 08-03-04 16:16

Hejsa

Jeg har spillet SWG i 6 måneder nu og jeg kan bekræfte at man betaler for at
spille det. Prisen afhænger af aftale længden du binder dig for. (ligesom
EQ, AO og mange flere)

Jeg spiller meget og det er efter min mening nødvendigt. Jeg kender KUN SWG
blamdt online spillene og jeg er fuldstændig vild med det og kan kun
anbefale det.

/Piotr

Fra : Michael Thomsen

Dato : 08-03-04 17:49

Everquest hvis du er til PvE (altså imod en masse computere uhyre)
Dark Age of Camelot hvis du er til PvP (Player vs player)

Mvh Michael

Fra : Morten Steen

Dato : 11-03-04 11:54

> Okay... kan/vil du fortælle lidt mere om det?
>
> Hvad går det ud på? Hvorlang til bruger du på det?
> Og hvad du ellers har på hjertet om det?

Først og fremmest skal man jo vide, at den type spil kræver TID. Meget tid,
hvis man "mener noget med det" - altså, har tænkt sig at få meget ud af sin
karakter.

EQ er en ren tidsrøver. Har kostet mig en forhold, dengang min mani var på
sit højeste. Og jeg kender flere der har været i tilsvarende "problemer" på
hjemmefronten. Yderst vanedannende.

Selve spillet er vel en art Dungeons & Dragons, hvor det kort og godt gælder
om at slå ting ihjel, samle exp., stige i levels, tjene penge, købe bedre
udstyr osv.
Dette foregår oftest i grupper, men uanset hvilket temperament du går til
spillet med, finder du noget der passer dig.
Og gider man ikke lige slagte monstre en dag, kan man lege med tradeskills,
lave quests, og alt muligt andet.

Det er faktisk svært at yde EQ retfærdighed på skrift. Det skal prøves! Det
koster ca. 80 kr. om måneden at spille (mener det er 14$ i øjeblikket).
Den første måned er dog gratis prøvetid, så det er en mulighed.

Morten

P.S. Hvis du beslutter dig for at give det et forsøg, så sørg for at oprette
din figur på Zebuxoruk serveren. Der løber jeg rundt og hygger mig!