Colman's sennepspulver - din opskrift
Fra : JSM

Dato : 08-03-04 10:53

Jeg kan da ikke være den eneste som laver min egen sennep.
Jeg laver min med 3 spiseskefulde sennepspulver, 1½ spiseskefuld flormelis,
3 spisekfulde vand og et par dråber hvidvinseddike. Skal jeg bruge den til
at glasere en skinke e.l. rører jeg også et par store spiseskefulde
(hjemmerlavet) mayonnaise i. Hvordan laver I jeres ?

mvh
jesper

Fra : Søren 35 - Ølstykke

Dato : 08-03-04 14:02

"JSM" <1@2.dk> skrev i en meddelelse news:c2hfpv$ldp$1@sunsite.dk...
> [...]
> at glasere en skinke e.l. rører jeg også et par store spiseskefulde
> (hjemmerlavet) mayonnaise i. Hvordan laver I jeres ?

Bliver den ikke ret tynd?

Noget Colman-pulver. Tilsæt vand til god konsistens. Salt, pebber, snaps,
sukker.

Søren

Fra : JSM

Dato : 08-03-04 18:38

"Søren 35 - Ølstykke" <leave@mealone.dk> skrev i en meddelelse
> flormelis,

> Bliver den ikke ret tynd?

Den bliver lidt tyndere end den gennemsnitlige Arfmann-sennep, men ikke
meget. Og da der er noget mere smag i den i den hjemmerørte, synes jeg kun
det er en fordel at den er nem at smøre ud.

> Noget Colman-pulver. Tilsæt vand til god konsistens. Salt, pebber, snaps,
> sukker.

Det der med snapsen skal helt afgjort prøves. Det kunne jeg forestille mig
bliver godt.

mvh
Jesper

Fra : Per

Dato : 08-03-04 22:52

On Mon, 8 Mar 2004 18:37:52 +0100, JSM wrote:

> [...]
> det er en fordel at den er nem at smøre ud.

> Det der med snapsen skal helt afgjort prøves. Det kunne jeg forestille mig

Jeg har købt færdiglavede Whiskey-sennep så måske en sjat fra barskabet

MVH Per

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-03-04 11:35

"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:<c2hfpv$ldp$1@sunsite.dk>...
> Jeg kan da ikke være den eneste som laver min egen sennep.

Nej da. Husets sennep laves som følger:

1 pose Bähnke's sennepsmel
1 spk groft salt (fint salt smage ad H...... til!)
4 spk sukker
4 spk eddike

røres sammen. Vand tilsættes efter behov. Lad sennepen trække nogle
timer og tilsæt eventuelt lidt mere vand men ikke så meget at den
bliver tynd.

Bruges til spegemad, gammelost osv.

Ebbe