Udskiftning af dørkarm.
Fra : Kent Sørensen

Dato : 08-03-04 10:06

Hej NG.

Jeg har lige købt nye døre til hele huset.

Mit problem er at de eksisterende døre er med de gamle hængsler og de ny
naturligvis med nye.

Nu er jeg ikke nogen Flemming Leth, men sådan set ud fra en alm. hjemme
håndværker, hvad er der så i det og er der noget man skal passe specielt på?

Umidelbart vil det måske være nemmere at fræse og montere de gamle hængsler
over på de nye døre, men hvor svært er det at skifte en dørkarm?
Kan jeg nøjes med at skifte den side hvor hængslerne er?

Hilsen

Kent

Fra : Peter C.

Dato : 08-03-04 10:47

>men hvor svært er det at skifte en dørkarm?

På min 1.sal som i øjeblikket gennemgår en hovedrenovering har jeg monteret
1 ny dør med karm og det hele.
Min far og jeg havde ingen problemer, og vores eneste "uddannelse" i
dørmontering, er da jeg havde min kammerat (der er tømrer) ude og hjælpe med
at sætte ny hoveddør i. Der fik vi jo en del fiduser !
Jeg vil derfor svare at der ikke er svært at montere en dørkarm, men der er
jo forskelligt fra person til person hvad der er svært, og hvad der ikke er.

> Kan jeg nøjes med at skifte den side hvor hængslerne er?

Det tror jeg bliver noget rod !

MVH Peter C:\

Fra : Kent Sørensen

Dato : 08-03-04 16:41

Ok, det er taget til efterretning, jeg køber komplette dørkarme og et nyt
vaterpas, så skulle den gerne blive i "vinkel" )

Kent