Fjerne URL-adressen...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 06-03-04 23:32

Jeg leder efter et script, der kan fjerne URL-adressen fra mine
sider, findes der det???

Hvis der gør, hvordan ser det så ud???

Findes der et script, der kan fjerne alle værktøjslinierne???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-04 01:46

Lasse Madsen <Lasse@hippie.dk> skrev :

>Jeg leder efter et script, der kan fjerne URL-adressen fra mine
>sider, findes der det???

Hvorfor dog?

Smid din side ind i et frameset, kan muligvis også gøres med
noget serverside som php eller asp.

>Findes der et script, der kan fjerne alle værktøjslinierne???

Ja, i popupvinduer, du kan ikke gøre det på mainsiden
(heldigvis).

http://www.echoecho.com/dk/toolpopupgenerator.htm
--
Knud

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-03-04 10:21

Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvorfor dog?

For at man ikke skal kunne se adressen på siderne, som ændrer
sig, når man går ind i et nyt vindue...

> Smid din side ind i et frameset, kan muligvis også gøres med
> noget serverside som php eller asp.

Det er prøvet i Frameset, men der ændrer titlen på vinduet sig
ikke, kun hvis man finder et helt nyt vindue frem, og så ændrer
adresse-linien sig jo også...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-03-04 12:37

Lasse Madsen <Lasse@hippie.dk> writes:

> For at man ikke skal kunne se adressen på siderne, som ændrer
> sig, når man går ind i et nyt vindue...

Til en ny side, antager jeg. Jamen, man *forventer* da at URL'en
skifter når man går til en ny side!

Det korte svar: Adresselinjen er en del af browseren, ikke en del af
siden. Det er altså ikke din at bestemme over. Der er ikke nogen måde
at ændre adresselinjen så den ikke viser den side der lige nu er i
vinduet (tricket med et frameset med en frame udnytter netop dette,
fordi siden i vinduet ikke skifter, kun indholdet af dens frame).

> Det er prøvet i Frameset, men der ændrer titlen på vinduet sig
> ikke, kun hvis man finder et helt nyt vindue frem, og så ændrer
> adresse-linien sig jo også...

Hvis du virkelig gerne vil lave det, så kan du ændre title på
frameset-dokumentet med javascript. Fra siden der bliver loadet:

<script type="text/javascript">
top.document.title = document.title;
</script>

Eller endnu bedre, fra frame-elementet selv:

<frame name="framex" id="framex" src="something.html"
onload="document.title=frames['framex'].document.title;">

Så skifter title hver gang dokumentet skifter (testet i Opera 7,
Moz FF and IE 6).

Men lad være. Det er bare til irritation at man ikke kan se URL'en.
Så kan man heller ikke bookmark'e siden (med mindre man piller den
ud af framesettet).

/L

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-03-04 14:55

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Til en ny side, antager jeg. Jamen, man *forventer* da at URL'en
> skifter når man går til en ny side!

Altså til en af de andre HTML-sider..

> [...]
> onload="document.title=frames['framex'].document.title;">
>
> Så skifter title hver gang dokumentet skifter (testet i Opera 7,

Det er når man går ind i en af de andre HTML-sider, at jeg vil have deres titel
frem som titel på vinduet...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-03-04 15:33

"Lasse Madsen" <Lasse@hippie.dk> skrev

> Det er når man går ind i en af de andre HTML-sider, at jeg vil have deres
titel
> frem som titel på vinduet...

Og det er netop det, du opnår med det, som LRN skrev.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-03-04 19:52

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Og det er netop det, du opnår med det, som LRN skrev.

Det fandt jeg ud af...