Flamingo eller rockwool
Fra : Mette og René

Dato : 06-03-04 11:45

Hvad isolere bedst?

Jeg er ved at lægge et nyt gulv i gangen, og der skal laminat gulv på.

Isoleringen skal ligge på beton.

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Peter C:\\>

Dato : 07-03-04 01:19

"Mette og René" <æøå@æøå.æøå> skrev i en meddelelse
> Hvad isolere bedst?

Du skal kigge på produktets lambda-værdi. Den er et udtryk for
isoleringsevnen.
Jo lavere lambda-værdi.....jo bedre.

....og så skal du jo selvfølgelig huske at tykkelsen også spiller ind.
50 mm rockwool med en lambda-værdi på 0,037 WmK er jo selvfølgelig ikke
bedre end 100 mm polystyren med en lambdaværdi på 0,039 WmK

MVH Peter C:\

P.S. Jeg ville vælge Rockwool. Det er absolut ubrandbart, og nemt at arbejde
med ved tilpasning ift. polystyren.

Fra : Mette og René

Dato : 07-03-04 08:17

> [...]
>
> MVH Peter C:\
>
> P.S. Jeg ville vælge Rockwool. Det er absolut ubrandbart, og nemt at

Mange tak for svaret, så blev jeg så klogere...

Og, ja, jeg vil sige rockwool er nemmere og styre, iforhold til flamingoen.

René.....som har fortrudt han har købt flamingo...

Fra : Mette og René

Dato : 07-03-04 08:19

> P.S. Jeg ville vælge Rockwool. Det er absolut ubrandbart, og nemt at
arbejde
> med ved tilpasning ift. polystyren.

Kunne man evt, lægge rockwool oven på flamingoen?, der skal være cirka 90 mm
isoundergulvet, indtil videre er der 50 mm flamingo

René

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 12:21

Husk trykfordelingen !

Er ikke ekspert på gulv konstruktioner , men er laminat gulvet ikke kun 7-8
mm tykt ? .
Er det det, kræver det ( så vidt jeg husker ) et undergulv , men jeg vil
anbefale at du rådgiver dig med forhandleren / trælasten .
løsningen med først at have flamingo, og derefter rockwool med dertil
hørende strø-konstruktion og undergulv lyder lidt dyrt i forhold til en ren
flamingo løsning .

Lars

Fra : Mette og René

Dato : 07-03-04 17:39

Hej Lars

> [...]
> Er det det, kræver det ( så vidt jeg husker ) et undergulv , men jeg vil
> anbefale at du rådgiver dig med forhandleren / trælasten .

Der kommer et undergulv på 22mm og så foam og til sidst selve gulvet.

> løsningen med først at have flamingo, og derefter rockwool med dertil
> hørende strø-konstruktion og undergulv lyder lidt dyrt i forhold til en
ren
> flamingo løsning .

50 mm flamingo har jeg givet cirka 190 for(det er sgu nok for meget, men det
var hvad købte :-/)
Jeg har købt rockwool til de sidste 50mm, som jeg ga 99 for, og der er
stadig en del rockwool tilbage.
Strøerne ga jeg 3*37,95 kr for.
Jeg har fortrudt jeg ikke bare iso. med ren rockwool, det er alt for bøvlet
med flamingo.

så det vil ha kostet 198 for iso + 3 * 37,95 for strøer, så kommer
undergulvet.
Kan jeg ligge gulvvarmen i undergulvet? fræse det ned i den? det er elvarme
vi snakker om, der skal varme cirka 4,5 kvm

Fra : Peter C:\\>

Dato : 07-03-04 16:47

> [...]
mm
> isoundergulvet, indtil videre er der 50 mm flamingo

Rent teknisk set kan jeg ikke se at det skulle kunne give problemer.
Jeg går ud fra at der er tale om det samme gulv som fra tråden "Strøer"
Så ville 50 mm Rockwool oven på de 50mm polystyren jo passe fint.
Så rager det ganske vist lidt op over, men ikke mere end det sagtens kan
presses de 10mm ned, af gulvspånpladen

Hvis du vil have isoleringstips kan du finde alt hvad hjertet kan begære på
www.rockwool.dk
De udgiver en pjece der hedder "Den lille lune".....der står meget godt i
den. (f.eks. om "gulv på strøer")
den kan findes online her http://www.rockwool.dk/sw8741.asp

MVH Peter C:\

Fra : Mette og René

Dato : 07-03-04 17:44

> [...]

> www.rockwool.dk
> De udgiver en pjece der hedder "Den lille lune".....der står meget godt i

Tak for svar og link

René