Tilbehør til madpandekager
Fra : Mette

Dato : 05-03-04 16:27

Jeg har købt en pose madpandekager i føtex i dag. I morgen vil jeg servere
dem sammenrullet med oksekødsstrimler, stegte røde og grønne pebre, løg og
andet godt. Men hvad i alverden skal vi have som tilbehør?

Nogle ideer?

Fra : crema

Dato : 05-03-04 16:51

Hvor svært kan det lige være at lave sine pandekager selv ?
Jeg tror ikke på, at folk har så travlt, at man ikke kan finde en opskrift.
Hvad f.. sker der med folk i dette land.?
Hvor er vores hjerte for fødevarer ?
Næste gang kan I squ hælde maden ud fra en tube
Henrikl

Fra : Rømer

Dato : 05-03-04 17:01

Dejligt konstruktivt indlæg, men jeg tror du har misforstået spørgsmålet -
der blev spurgt efter tilbehør.

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-03-04 17:08

"crema" <eurojunior@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad f.. sker der med folk i dette land.?
> Hvor er vores hjerte for fødevarer ?
> Næste gang kan I squ hælde maden ud fra en tube

Æhh spørgeren spørger efter tilbehør til de pgl. pandekager.
Tror ikke at det var hensigten at debattere mad på tube eller lign.

Har du et forslag til noget tilbehør på tube eller hvad?

Fra : Mette

Dato : 05-03-04 17:51

> [...]
> Hvad f.. sker der med folk i dette land.?
> Hvor er vores hjerte for fødevarer ?
> Næste gang kan I squ hælde maden ud fra en tube

For nogle er det rent faktisk svært at lave sine pandekager selv. Nogle har
talent for at lave mad, andre for at hamre og save og andre igen har talent
for at tilegne sig sprog. Det gode er jo, at man i mange tilfælde kan
supplere hinandens manglende talenter. I dette tilfælde er det føtex, der
supplerer mig.

Get over it.

Fra : Rømer

Dato : 05-03-04 17:10

Hej Mette

Jeg ville vælge en salat - en med lidt smag i, evt rucola, eller en god olie
over en mindre smagende salat.
Jeg tror dit indhold nemt bliver lidt blødt - så for at få lidt kontrast
ville jeg gerne have lidt med lidt bid i. Det kunne være tynde strimler af
gullerødder eller evt. nogle kogte bønner, altså ikke grønne bønner, vel?
Hvis du orker at lave det, kunne man bruge lidt falaffel eller koftas til.
det tror jeg ville være fint.
Jeg kunne vist også forestille mig tynde skiver aubergine der tørsteges og
marineres bagefter i lidt citronsaft, lidt vinaigre og en anelse olie - glem
ikke salt og peber. Men det er bare sådan lidt for sjov - der er ikke meget
fylde i det

Fra : Hieu Phan

Dato : 05-03-04 17:24

Hej

Du kunne også bruge tun eller måske hakket oksekød (a la tortillas)? Som
tilbehør kunne du også tage noget agurk, oliven, evt. lidt chili(?),
aubergine... tjah... tror du kan bruge næsten alt.

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 06-03-04 09:00

> [...]
> morgen vil jeg servere dem sammenrullet med
> oksekødsstrimler, stegte røde og grønne pebre, løg og
> andet godt. Men hvad i alverden skal vi have som

Hej Mette,
jeg ville i hvert fald lave en god gang salat, en stor skål guacamole og en
lækker krydret tomatsalsa. Eventuelt kan du også lave en gang kydrede
(tomat/paprika/chilli) ris til...

Kristina

Fra : crema

Dato : 08-03-04 20:56

Beklager mit mavesure indlæg, men min holdning til fødevarer er måske for
mange temmeig radikal, men ikke desto mindre aktuel.
Du har sikkert spist dine pandekager nu, så jeg håber du fandt et fornuftigt
tilbehør.
Henrik

Fra : Nette

Dato : 13-03-04 14:50

"Mette" skrev i en meddelelse
> Jeg har købt en pose madpandekager i føtex i dag. I morgen vil jeg servere
> dem sammenrullet med oksekødsstrimler, stegte røde og grønne pebre, løg og
> andet godt. Men hvad i alverden skal vi have som tilbehør?

For sent, men så har du en idé til en anden gang

Ris evt. kogt med lidt paprika eller karry, kold sovs af et surmælksprodukt
med krydderier samt en god gang salat.

Sådan plejer jeg at lave dem i hvert fald.

Nette