Puch Maxi problem
Fra : @ñDêRs

Dato : 25-04-01 13:46

Hej NG!

Jeg har et problem med min Puch Maxi, jeg fik den her for 2 dage siden, af
nogen der ejer en bondgård, hvor den bare stod i et par år, men mit problem
er at den kan ikke køre, den kan sagtens starte, men den kan ikke trække en,
men hjulet kører fint rundt oppe på støttefoden, hvor man kan holde gang i
den i 5-6 minutter, jeg har prøvet at rense kaburatoren, men det hjalp ikke!
Hvad skal jeg gøre????

/Anders Lerager

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-04-01 14:06

> [...]
> men hjulet kører fint rundt oppe på støttefoden, hvor man kan holde gang i
> den i 5-6 minutter, jeg har prøvet at rense kaburatoren, men det hjalp

Der kan være mange ting galt, f.eks.:
Udstødningen kan være stoppet,
cylinder/stempel er ridset, så der ikke er kompression,
utæthed mellem motorblokke eller cylinder/topstykke medfører også
kompressionstab,
en svag gnist i tændrøret kan også medføre at den ikke kan tænde ved
belastning.

Der kan også være mange andre ting i vejen, f.eks. slør i motorlejer.
Karburatoren kan være indstillet forkert, så den evt. ikke får benzin nok.

Der er sikkert endnu flere fejlkilder, så der er nok ikke andet at gøre end
at starte fra en ende af og forsøge at eliminere dem en for en. Der kan
næsten være alt galt.

Hvis den har stået et par år, kan der sagtens have dannet sig rust i
cylinderen, og hvis så motoren er blevet kørt rundt, laver det en masse
ridser og kompressionen er væk.

Når du starter den enten med kickstart eller ved skubning, så skal du kunne
mærke modstand i motoren. Jo hårdere motorens modstand er, jo bedre er
kompressionen.

signing off.. demolition