Til Mac-fanatisterne
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-03-04 09:46

Hej NG.

Lidt hyggelæsning som sikkert kan skabe lidt debat:
<http://www.osnews.com/story.php?news_id=6241>.

Jeg er langt henad vejen meget enig, men er til gengæld glad for at
Mac-fanatismen endnu ikke har slået rod i denne NG (Eller har den?).

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 11:11

Martin Agersted Jarl <martin@[sletmighvisduvil]jarl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er langt henad vejen meget enig, men er til gengæld glad for at
> Mac-fanatismen endnu ikke har slået rod i denne NG (Eller har den?).

Ikke fanatisme, Martin Blot glæde og stolthed

M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-03-04 12:33

Morten Lind wrote:

> Ikke fanatisme, Martin Blot glæde og stolthed

Hvordan kan man være stolt af noget andre har lavet. Steve Jobs har vel
grund til at være stolt, men du har vel ikke grund til at være stolt
over at have et Apple-produkt? Med mindre det er så svært at bruge et
Apple-produkt at man kan være stolt af at man er i standt til det.

--Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 12:53

> [...]

> over at have et Apple-produkt? Med mindre det er så svært at bruge et
> Apple-produkt at man kan være stolt af at man er i standt til det.

Hej Martin
Ja, nu bevæger vi os lidt over på det filosofiske plan, men så kunne jeg
omformulere det og sige, at det er valget, jeg er stolt af - det andet
er blot nemmere at sige

Så på den måde er jeg da stolt af at have et Apple-produkt - hvis jeg
havde råd til en Harley-Davidson, ville jeg da også være stolt af den

ligesom jeg er stolt af at have så mange andre gode ting, men du har da
en pointe.......jeg er ikke stolt på producenternes vegne - jeg er stolt
over at have truffet det valg, der gør mig stolt

Klart nok, ikke sandt?
M.

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-03-04 14:50

Morten Lind wrote:

[snip]

> [...]
> en pointe.......jeg er ikke stolt på producenternes vegne - jeg er stolt
> over at have truffet det valg, der gør mig stolt

Jeg er for mit vedkommende glad for mit valg. Men stolt kan jeg ikke
sige, jeg er. Selvom jeg, når jeg præsenterer (og blærer mig) min
relativ nye powerbook, måskke virker som en lille stolt dreng der viser
sin nye fjernstyrede bil frem nede i børnehaven.

--Martin

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-03-04 13:13

Martin Agersted Jarl wrote:

> Jeg er langt henad vejen meget enig, men er til gengæld glad for at
> Mac-fanatismen endnu ikke har slået rod i denne NG (Eller har den?).

Jow - død over alle windåser...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-03-04 14:51

Niels Ebbesen wrote:

> Jow - død over alle windåser...)

Nu ville nogen måske hævde at det ikke er fanatisme, men blot sund fornuft.

--Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-03-04 14:52

Hej Martin

Martin Agersted Jarl wrote:
> Lidt hyggelæsning som sikkert kan skabe lidt debat:
> <http://www.osnews.com/story.php?news_id=6241>.
>
> Jeg er langt henad vejen meget enig,

Det er altid et problem at skifte fra én platform til en anden. Det er
der mange, der har oplevet, - du og 'doktoren' er ikke de eneste.

Det, det gælder om, er at give sig god tid til at lære platformen og
især systemet at kende og ikke bare tro, at man kan alt, bare man har
brugt den en time eller to... Det kunne man med det gamle System 7.1,
men altså ikke hverken med OS 9.x eller X!

> men er til gengæld glad for at Mac-fanatismen endnu
> ikke har slået rod i denne NG (Eller har den?).

du kan jo afprøve 'os'... - Prøv at skrive og sende en virkelig
fjendsk og anti-Mac'sk artikel her, så skal du bare se, hvad der kan
ske.. - men jeg advarer dig..

NB. Jeg _er_ Mac fanatiker, men af den type, der altid siger, at man
skal købe computer efter behov og ikke efter mærke ellr platform! - Jeg
har faktisk fået verbale 'klø' for at anbefale en (Mac bruger) at købe
en bærbar PC... uha, uha-da-da....

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>