Tilbehør til Culotte steg ???
Fra : Jan

Dato : 03-03-04 22:25

Hejsa

Min kone skal holde noget pige fødselsdag på lørdag og vi skal grille en
Culotte steg på vores Weber grill, men har i nogle gode forslag til tilbehør
til den ????

Jan

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-03-04 02:51

Jan wrote:
> [...]
>
> Min kone skal holde noget pige fødselsdag på lørdag og vi skal grille
> en Culotte steg på vores Weber grill, men har i nogle gode forslag

Man kan jo altid lave salat
Ellers er flutes (evt. med hvidløgssmør) også rart når man nu har gang i
grillen... Og bagte kartofler (eller hvad de hedder) er også dejlige :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 11:16

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]

Hej Jan.
Hvis du alligevel skal lave bagte kartofler, det jo altid dejligt, så har
jeg her en god opskrift.
Du skræller kartoflerne og skærer dem i både/firkanter eller hvilken form du
synes, så kommer du dem i sådan en frysepose, tilsætter lidt olie og
krydderier, det kunne fx. være estragon og rosmarin, og så lukker du posen,
og ryster posen godt så alle kartofler bliver 'marineret'. Så fyrer du dem
bare i ovnen 30-40 min. alt efter hvor store/tykke dine kartoffelstykker er.
Det er rigtig nemt at lave, og smager meget bedre end almindelige kedelige
bagte kartofler.
Mvh Mette M

Fra : -V-

Dato : 04-03-04 11:52

Mette Meyer wrote:
> [...]
> olie og krydderier, det kunne fx. være estragon og rosmarin, og så
> lukker du posen, og ryster posen godt så alle kartofler bliver

Jeg kløver lige et ord.

Det du foreslår gjort med kartoflerne har *intet* med marinering at gøre.

Marinering er primært en modning af strukturen, som gør at emnet bliver mere
mørt. Typisk kød, men visse grøntsager marineres også med dette for øje.

For at marinere et emne, skal der være et strukturnedbrydende materiale til
stede i marinaden, som regel et enzym, fx. peptidase som nedbryder
proteinstruktur.
Jeg ville blive meget overrasket, for ikke at sige skræmt, hvis der var
store mængder peptidaser eller andre enzymer i din olie.

Jep, det lyder meget kedeligt, når man læser ovenstående.

-V-

Fra : KC

Dato : 04-03-04 17:25

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mette Meyer wrote:
>
> Det du foreslår gjort med kartoflerne har *intet* med marinering at gøre.

Mon det var derfor det var i vitationstegn. Ja ved godt de ikke hedder det,
men det behøver jeg ikke få at vide

mvh

KC

Fra : -V-

Dato : 04-03-04 17:37

KC wrote:

> Mon det var derfor det var i vitationstegn.

Indrømmet, jeg havde overset citationstegnene - beklager.

>Ja ved godt de ikke hedder det, men det behøver jeg ikke få at vide

Heh.

-V-

Fra : mcloud

Dato : 04-03-04 13:18

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

gode forslag til tilbehør

>Hej Jan

> Her er en lækker salat som du vil høste mange roser for :
Broccolisalat

Dette er til ca 6 personer

2 pakker bacon i tern ca 300 gram.
2 buketter broccoli ,uden stilke.
1 dl. rosiner.
1 dl solsikkekerner (eller pinjekerner, ristes let på en tør pande)
1 stort hakket rødløg

MARINADE
1 dl kraftig mayonaise eller Mirakel wip.
4-5 tsk sukker.
1/4-½ tsk salt.

Bacon steges sprød og stilles i køleskabet.
Ingredienserne til marinaden røres sammen( det er vigtigt ikke at lave mere
marinade end man skal bruge)
Broccolien deles i små buketter,rødløg,solsikkekerner og broccoli blandes.
Marinaden tilsættes og salaten blandes.
Stilles på køl mindst 3 timer. Bland baconterningerne i lige inden
serveringen.

Du kan også købe en pose pillekartofler eller aspargeskartofler ,skrubbe
dem godt og tørre dem af .
Op i et ildfast fad og 1 - 2 tsk oregano og ½ tsk timian og 1/4 dl
olivenolie på.
Det hele blandes sammen og bages i ovnen i 50-60 minutter på 180
grader,drysses med salt inden servering.

Rist nogle store champignoner og server til.

Som en lille appetitvækker skulle du prøve at købe et lille glas sorte
oliven uden sten ,skylle dem og hakke 3-4 fed hvidløg ,1 tsk basilikum og ½
tsk oregano ,1 tørret chili knækket og 4-6 spsk olivenolie .Friskkværnet
peber ,1knsp.salt.
Det hele blandes sammen og stilles køligt et par timer inden servering. MUMS
Rigeligt med dejlig rødvin og evt et stk brød til oliverne.

Velbekommen ,håber der er noget du kan bruge

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : dias

Dato : 04-03-04 14:01

Hele tomater, skær lige et kryds i mariner med olie, slat og peber og put
dem med på grillen til sidst! Hele skrællede løg også stegt på grille smager
jo godt!