Hvordan?
Fra : otn

Dato : 03-03-04 15:57

Hej
Tak til alle for hjælpen med avi. filen. Hvirdan brændes en VCD film
stump der består af en bin. del og en cue. del??

PFT

otn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-03-04 17:02

otn <otn@stofanet.dk> wrote:
> Hej
> Tak til alle for hjælpen med avi. filen. Hvirdan brændes en VCD film
> stump der består af en bin. del og en cue. del??

Toast 6 kan godt, men ellers prøv med MissingMediaBurner, som du kan
finde på Versiontracker.

Der findes også FireStarter FX som er noget nyere, så prøv den først.
Også på Versiontracker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : otn

Dato : 03-03-04 18:52

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Toast 6 kan godt, men ellers prøv med MissingMediaBurner, som du kan
> finde på Versiontracker.
>
> Der findes også FireStarter FX som er noget nyere, så prøv den først.
> Også på Versiontracker.

Hej René
Tak for hjælpen. Jeg går ud fra at begge filer - bin og cue - skal
brændes - uden at jeg gør noget ved dem?

TIA

otn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-03-04 23:16

otn <otn@stofanet.dk> wrote:

> Tak for hjælpen. Jeg går ud fra at begge filer - bin og cue - skal
> brændes - uden at jeg gør noget ved dem?

Det er vist kun den ene fil der bruges... men jeg kan faktisk ikke
huske det. Det giver nok sig selv når du kommer i gang.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-03-04 10:48

In dk.edb.mac, spam@rfn.dk wrote:

> (Power Macintosh))

Det ser jo fint ud René (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: That's easy to fix, but I can't be bothered.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-03-04 20:48

> Det ser jo fint ud René (:

Jo, men der er så sandelig begyndervanskeligheder, og jeg tror
minsandten at du er den heldige hjælper

Leafnode lader til at virke fint, men tin er jeg ikke blevet fortrolig
med endnu.

1. Hvordan når man funktionen "Begin Region/Rect" uden at trykke Esc,
m, E, B? Jeg kan ikke hitte ud af dens tastaturkommando som er ^@.
Hvordan taster man den? Normalt ville jeg mene at ^ er Control, men
det er vist ikke tilfældet her.

2. Når man har skrevet et indlæg, skal man så virkeligt trykke Ctrl+X,
Ctrl+C, y, p? Det er jo mange taster!

3. Kan man få tin til at skrive med alm. skrift istedet for fed
skrift? Det er lidt svært at læse den fede hvide skrift på sort
baggrund.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-03-04 21:13

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Leafnode lader til at virke fint, men tin er jeg ikke blevet fortrolig
> med endnu.

[snip]

Og det er selvfølgelig noget vrøvl, da da det jo er jed, som jeg har
problemer med... men spørgsmålene var rigtige nok...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-03-04 23:37

In dk.edb.mac, spam@rfn.dk wrote:

> Jo, men der er så sandelig begyndervanskeligheder, og jeg tror
> minsandten at du er den heldige hjælper

Det må være min heldige dag (:

> Leafnode lader til at virke fint, men tin er jeg ikke blevet fortrolig
> med endnu.

Indlæringskurven er lidt stejl, men inden længe vil du nyde det. Det er
ganske enkelt en genial newsreader.

> 1. Hvordan når man funktionen "Begin Region/Rect" uden at trykke Esc,
> m, E, B?

Det er lang tid siden jeg har brugt jed, men jeg mener man begynder en
region med ctrl+mellemrumstast (jeg går ud fra det er når du vil markere
tekst til slettelse eller kopiering du skal bruge begin region?)

> Jeg kan ikke hitte ud af dens tastaturkommando som er ^@.
> Hvordan taster man den? Normalt ville jeg mene at ^ er Control, men
> det er vist ikke tilfældet her.

Hvilken funktion er det du har brug for? Jeg kan ikke lige huske hvad ^@
gør i jed, men umiddelbart lyder det som om du tolker det rigtigt nok.

> 2. Når man har skrevet et indlæg, skal man så virkeligt trykke Ctrl+X,
> Ctrl+C, y, p? Det er jo mange taster!

Det mener jeg ja. Man slipper vist ikke rigtigt væk fra det med de mange
taster når det reelt set er to programmer man kæder sammen. Hvis du vil
have få tastetryk til afsending skal du bruge gnus i emacs.

Tænk, brugte jeg lige 'få tastetryk' og 'emacs' i samme sætning? Der må
være sket en fejl (:

Med vim som jeg bruger som editor skal man trykke esc-Z-Z-p for at
afsende (:

Man kan måske lavet noget snildt med de der s-lang macroer, men det fik
jeg aldrig sat mig ind i.

> 3. Kan man få tin til at skrive med alm. skrift istedet for fed
> skrift? Det er lidt svært at læse den fede hvide skrift på sort
> baggrund.

Det mener jeg, har du kigget i .jedrc? Der er en der hedder:

   USE_ANSI_COLORS = 1;

Prøv at sæt den til 0 i stedet, kan ikke huske om det hjælper. Netop den
fede skrift, og den manglende evne til at farve citeret tekst i
follow-ups var noget der fik mig til at skifte til vim.

Jeg kan godt anbefale vim som editor i stedet, når du nu er inde i en
stejl indlæringskurve (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Your processor does not develop enough heat.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-03-04 01:11

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> region med ctrl+mellemrumstast (jeg går ud fra det er når du vil markere
> tekst til slettelse eller kopiering du skal bruge begin region?)

Det virker desværre ikke. Men man kan droppe m'et... Esc, e, b er nok.

> Hvilken funktion er det du har brug for? Jeg kan ikke lige huske hvad ^@
> gør i jed, men umiddelbart lyder det som om du tolker det rigtigt nok.

Det er start markering af tekstblok. Morten siger at det desværre ikke
kan lade sig gøre med DK tastatur. Dvs. at jeg er nødt til at bruge
ovenstående kommando.

> [...]
> have få tastetryk til afsending skal du bruge gnus i emacs.
>
> Tænk, brugte jeg lige 'få tastetryk' og 'emacs' i samme sætning? Der må

Hæ hæ... nå, jeg vænner mig vel til det. Det er rart at kunne tjekke
news fra arbejdet, hvis man lige har 5 minutter.

> [...]
> fede skrift, og den manglende evne til at farve citeret tekst i
> follow-ups var noget der fik mig til at skifte til vim.

Men så bliver det jo i sort-hvid og det gide jeg heller ikke.... Jeg
prøver det dog nok på et tidspunkt.

Ahh.. opdagede lige at jeg kunne skifte til et andet color scheme hvor
teksten er alm. Fedt! Nu skal jeg ikke knibe øjnene sammen.

> Jeg kan godt anbefale vim som editor i stedet, når du nu er inde i en
> stejl indlæringskurve (:

Jeg tror ikke det skal være meget mere nørdet end dette...

vim lyder lidt a' la' vi og hvis de bare ligner hinanden, så takker
jeg nej. Magen til ulogisk stykke programmel skal man da lede længe
efter. Man kan jo lige så godt skrive i maskinkode

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-03-04 02:20

In dk.edb.mac, spam@rfn.dk wrote:

> Det er start markering af tekstblok. Morten siger at det desværre ikke
> kan lade sig gøre med DK tastatur. Dvs. at jeg er nødt til at bruge
> ovenstående kommando.

Noget tyder på at det er rigtig lang tid siden jeg har brugt jed.
Ovenstående får jeg ved at taste ctrl+mellemrumstast, så får jeg teksten
til at blive blå (markeret) når bevæger cursoren op eller ned. Jeg har
lige installeret jed, og jeg har dansk tastatur, så jeg kan ikke forstå
du ikke kan få det til at virke.

> [...]

> jeg nej. Magen til ulogisk stykke programmel skal man da lede længe
> efter. Man kan jo lige så godt skrive i maskinkode

vim er vi IMproved, og jeg havde præcis samme holdning til det som dig,
inden jeg så en kollega bruge det. Man skal ikke kunne særlig mange af
de sære kommandoer for at kunne bruge det som en god editor, det tog mig
knap en dag på arbejdet, hvor jeg skulle editere tekstfiler på en server
over ssh. Så sad de mest grundlæggende ting fast, og det er fandme en
kool editor. F.eks. er den *altid* at finde på ethvert *nix-system,
måske ikke som vim, men så i hvert fald som vi, og når man ikke kan mere
med det end jeg kan, så er tastekombinationerne de samme.

Og så er der selvfølgelig også en hvis nørde-faktor i det, det kan jeg
ikke udelukke (:

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: permission denied

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-03-04 07:36

> [...]

> til at blive blå (markeret) når bevæger cursoren op eller ned. Jeg har
> lige installeret jed, og jeg har dansk tastatur, så jeg kan ikke forstå

Det var Launchbar der var problemet, da jeg havde den på Ctrl+Esc. Den
er flyttet nu, og nu virker det! Meget lettere.

> [...]
> med det end jeg kan, så er tastekombinationerne de samme.
>
> Og så er der selvfølgelig også en hvis nørde-faktor i det, det kan jeg

Mon ikke... indtil videre holder jeg mig til jed, men det irriterer
mig også med den manglende farvning af citater.

--
Mvh.
René Frej Nielsen