Garageport åbner
Fra : Crane

Dato : 25-04-01 12:05

Er der nogen der har erfaringer med garageport åbnere af mærket Bosch eller
Einhell ?

Hvad er bedst, og hvad betyder "sikkerhedsport" ?
(Så skal man åbenbart købe noget ekstra tilbehør)

Vi har en alm. vippeport med fjedre i siderne - skal der bruges noget
specielt til den ?
Jeg går ud fra man afmonterer fjedrene ?

Jens

Fra : Jens

Dato : 25-04-01 12:41

"Crane" <jh@thrane.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> specielt til den ?
> Jeg går ud fra man afmonterer fjedrene ?

Jeg har en Einhell som har har virket upåklageligt i 9 år.

Med Sikkerhedsport forståes nok at der er indbygget automatisk stop hvis
noget eller nogen kommer iklemme i porten når den åbner/lukker.

Fjedrene i siden skal blive hvor de er ellers bliver porten for tung.
Trækkraften er ca. 50 kg på en alm. portåbner.

En Einhell kræver minimum 15cm frihøjde målt fra overkant port til loft
eller monteringssted.

--
Venlig hilsen Jens

Fra : Jens

Dato : 25-04-01 12:56

> [...]

Fjedrene i siden skal blive hvor de er ellers bliver porten for tung.
Trækkraften er ca. 50 kg på en alm. portåbner.

En Einhell kræver minimum 7cm frihøjde målt fra overkant port til loft
eller monteringssted.

--
Venlig hilsen Jens

Fra : Calle

Dato : 25-04-01 14:19

Hej
Du er ikke helt på rette spor ang. sikkerhedsport. Det med at den ændrer
retning eller stopper, når noget kommer i klemme er standard (vistnok
lovkrav). En sikkerhedsport, kan være fotoceller i portåbningen, så porten
ikke kan køre når noget står ivejen. Det med at den åbner igen, er ikke nok
når det er din fine nye bil der er ivejen, da er skaden jo længe sket
(ridser/buler) Taget på en bil tåler jo ikke meget tryk på midten.

Automatikmekaniker
Calle

Fra : Jean Seeberg

Dato : 28-04-01 09:23

Hej Calle.

Hvordan går det med de farvekoder til EL-installationer, jeg går og venter
på et svar fra dig ang.
Jeg har ikke kunnet lave noget siden pga. manglende svar.

Hilsen Jean

Fra : Martin Bech

Dato : 25-04-01 17:09

In article <9c6at2$141n$1@news.cybercity.dk>, "Crane" <jh@thrane.cc>
wrote:

> Er der nogen der har erfaringer med garageport åbnere af mærket Bosch
> eller
> Einhell ?

Jeg har en Einhell. Den er lidt spinkel, synes jeg, men til gengæld ikke
så dyr. Porten skal dog være godt balanceret via de oprindelige fjedre,
for ellers kan motoren ikke enten åbne eller lukke porten. Man kan
selvfølgelig købe en kraftigere model, men den er noget dyrere.
Radiostyringen fungerer fint, og der er jo lidt "Dallas" over det :).

/Martin Bech

Fra : Jean Seeberg

Dato : 28-04-01 09:20

Hej Jens.

Jeg har en
Hörmann SupraMatic E
som du kan finde på http://www.jphporte.dk/auto.htm
den kører godt, og kan benyttes til alle typer porte.
Der skal ikke meget modtryk, på min hæveport førend den standser og
automatisk køre ca. 20 cm retur.
En vandret udstrakt arm er nok.
Sikkerhedsanordning kan også være en gummislange med luft der er monteret på
underkanten af porten, som ekstra sikkerhed.
Hvad med at skifte hele porten, på http://www.jphporte.dk/index.htm
kan du se aktuelle tilbud, måske der er en der passer dig.
Hilsen Jean.