Javascript i IE4 og NS 4.7
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 02-03-04 17:50

Hej

Jeg har haft problemet oppe at vende her før, men idet vores leverandør ikke
har kunne klare problemet, vender jeg nu tilbage.

Vi har siden:
http://www.danwest.dk/showlist.asp?ID=22

Den havde tidligere problemer med at blive vist i både IE4 samt NS 4.7.
Problemet var at "Ankomst dato"'erne ikke kunne vises pga javascript-koden
ikke er kompatibel med nogle af de ældre browsere. Nogle af problemerne er
løst, mens andre stadig eksisterer.

Min JavaScript konsol i netscape 4.77 siger:

---
JavaScript Error: http://www.danwest.dk/showlist.asp?ID=22,
line 289:

syntax error.

-->
...^

[...]

Men det forstår jeg ikke så meget af. Hvis der ikke er nogen der kan hjælpe,
kunne jeg evt bruge en henvisning til en person/virksomhed, som kan hjælpe
os på ret køl med Java-script programmeringen.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Jacob

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-03-04 19:17

"Jacob Jørgensen" <jacob@FJERNjacobjorgensen.dk> writes:

> Min JavaScript konsol i netscape 4.77 siger:

> [...]

Det skyldes at den der har skrevet siden er en klutz. (Dejligt nemt
at rakke ned på folk man ikke ved hvem er :).

Det er ikke nødvendigt at tilføje <!-- og --> omkring indholdet af et
script-element. Det har det ikke været i flere år (siden de sidste
browsere der ikke forstod HTML 3 eller script-tagget døde ud ... den
sidste Netscape browser hvor det var nødvendigt var Netscape *1*).

Det gør altså ingen forskel i browsere fra efter 1997, men vil faktisk
være et problem hvis siden var skrevet i XHTML i stedet for HTML. Det
er altså en vane man skal have aflagt sig!

Hvis man så alligevel skriver det, så skal man huske at udkommentere
"-->". I din kode står der blot "-->" på en linje for sig. Ret det til
"// -->" (eller endnu bedre, fjern det og den matchende "<!--" i starten
af script elementet).

/L