Fink & X11
Fra : (Per Røn

Dato : 02-03-04 06:47

Når jeg gennem fink forsøger at installere noget, der kører under X11,
så får jeg følgende fejlmeddelelse:

Unpacking xfree86-shlibs (from
..../xfree86-shlibs_4.3.0-14_darwin-powerpc.deb) ...

You have an existing X11 installation in /usr/X11R6/lib.
This package refuses to overwrite these. Remove them, then tell Fink to
install xfree86-shlibs again. (The package won't be recompiled.) If you
want
to keep your X11 installation, install system-xfree86 resp.
system-xtools
instead to make this known to Fink's package system.

Press Return to continue.
=======
Det sker hele tiden, også selv om jeg efterfølgende installerer
system-xfree86. Er fink inkompatibelt med Apples X11?

--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 02-03-04 10:43

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Det sker hele tiden, også selv om jeg efterfølgende installerer
> system-xfree86. Er fink inkompatibelt med Apples X11?

du skal IKKE installere andet X11 fra fink end "placeholder" pakken -
det skulle meget gerne ske automatisk når du forsøger at installere en
pakke der afhænger af X11.

driller det kunne du evt. opdatere din fink og dine pakkebeskrivelser:

fink selfupdate
fink update-all
fink scanpackages

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : (Per Røn

Dato : 02-03-04 23:00

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> pakke der afhænger af X11.
>
> driller det kunne du evt. opdatere din fink og dine pakkebeskrivelser:

Efter at have kørt det igennem får jeg [stadig] meddelelsen:

Information about 1365 packages read in 3 seconds.
The following package will be installed or updated:
ucblogo
The following 2 additional packages will be installed:
xfree86 xfree86-shlibs
Do you want to continue? [Y/n]
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 08-03-04 01:00

> [...]

> The following package will be installed or updated:
> ucblogo
> The following 2 additional packages will be installed:

din fink er i udu... du burde få lov til at installere en placeholder
pakke for Apples X11. (system-xfree86, system-xfree86-dev og
system-xfree86-shlibs)

Fra : (Per Røn

Dato : 08-03-04 04:05

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> din fink er i udu... du burde få lov til at installere en placeholder
> pakke for Apples X11. (system-xfree86, system-xfree86-dev og
> system-xfree86-shlibs)

Problemet er løst. X11 Developer's Tools fra XTools var ikke installeret
[det blev ikke gjort ved standardinstalleringen af XTools].
--
Per Erik Rønne