Akkumuleringstank/brugsvand etc.???
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-03-04 20:49

Hej

Vi har købe et "lettere" brugt nedlagt landbrug Med det fulgte, som der
gør så mange andre steder, et oliefyr (som fik ny brænder da den anden ikke
havde kørt siden ´85) og fastbrændselsfyr, men uden akkumuleringstank. Så
derfor vil vi gerne sætte sådanne en op, så vi ikke skal gå og små fyre hele
tiden. Findes der nogen måde at beregne hvor stor akku. tanken kan være, det
er jo ikke lige meget om den er 1200 eller 4000 L den skulle jo gerne kunne
varmes op. Hvis det er nogen hjælp er fastbrændselsfyret et "Lilleputi"

Evt. projekt sider man kan læse lidt på hvordan andre har gjort.

Derudover er har vi ikke så meget tryk på vores brugsvand, er det muligt at
få mere tryk på det evt. med pumpe eller lign?

Mvh
Stefan Jacobsen

Fra : Stine

Dato : 01-03-04 23:24

Hej.

Hvis kammeret er ret lille i fastbrændselsfyret vil jeg anbefale at fyre med
koks i stedet for træ. Har selv fyret med det, og var ude 2 * daglig for at
fyre. Koks er også billigt :)

Stine

Fra : Tomas Jensen

Dato : 02-03-04 08:14

Stefan Jacobsen wrote:
> Hej

<klip>
> Derudover er har vi ikke så meget tryk på vores brugsvand, er det muligt at
> få mere tryk på det evt. med pumpe eller lign?
>
> Mvh
> Stefan Jacobsen

Kommer an på.
Hvis I har eget vandværk, kan der selvfølgelig sættes en større pumpe
på. Har I "byvand", er et dårligt tryk egentlig vandværkets problem
(selv om det reelt er jeres lige nu), og det er vandværket, der skal
bekoste en løsning, hvis kravene til tryk (som jeg ikke kender) ikke er
opfyldt.
Men det kunne måske være interessant for jer at finde ud af, hvorfor der
er så lidt tryk: Gælder det alle hanerne eller er der tryk nok på den
hane, der sidder nærmest installationen? For det KAN være jeres egne
rør, der er "kalket" til. Jeg har også engang boet på et landbrug, hvor
der var problemer med trykket. Her var det et meget langt ½" rør, der
var viklet ind og ud i hele stalden, inden det endelig nåede stuehuset,
der var årsagen (burde have været en direkte min. 3/4" forbindelse).

Har I "byvand" og bor langt ude på Lars T.'s mark på toppen af en bakke
med vid udsigt: Er trykket ens over hele dagen, eller falder det
drastisk, når omegnens storbønder fodrer dyrene? -Snak med vandværket.

Mvh Tomas

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-03-04 10:14

> [...]
> varmes op. Hvis det er nogen hjælp er fastbrændselsfyret et "Lilleputi"

Du kan måske få en ide til det her:

http://www.biovarme.dk/akkumuleringsbeholder.asp

Mvh

Jesper.

Fra : Gunnar

Dato : 03-03-04 16:14

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Du kan måske få en ide til det her:
>
> http://www.biovarme.dk/akkumuleringsbeholder.asp

Hej
Prøv at se det svar jeg har givet linier højere oppe? (Akkumulering Fup
eller fakta)