Gode Low-Carb Salatdressinger
Fra : David Rasmussen

Dato : 01-03-04 18:11

Kom med jeres forslag!

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 01-03-04 19:04

news:c1vq4i$g1i$1@news.net.uni-c.dk...

> Kom med jeres forslag!

Olie-Eddike.

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-03-04 20:11

Jens Bruun wrote:

> Olie-Eddike.

Det er klart, men det kan nu godt blive lidt kedeligt i længden, og lidt
surt også. Variationer eller helt andre dressinger er velkomne.

/David

Fra : sune vuorela

Dato : 01-03-04 21:28

En der kalder sig David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>Det er klart, men det kan nu godt blive lidt kedeligt i længden, og lidt
>surt også. Variationer eller helt andre dressinger er velkomne.

Prøv at lege med forskellige olier.
Hasselnøddeolie eller macadamianøddeolie kan gøre underværker...
Det er jeg som fint tilfreds med. Du kan eventuelt søde det en smule
hvis det er for surt...

Ellers så noget med noget creme fraiche (3 g kulhydrat / 100 gram).
Tilsæt bernaiseessens, esdragon eg salt og peber.

lidt højere kulhydratindhold, men stadig mindre end købe dressinger:
Lige dele salatmayonaise og tomatpure (ikke konc) 6-7 gram kulhydrat
pr 100 gram. Tilsæt cornichons, kapers og hvad du ellers lige har ved
hånden.

Brug det som inspiration - og lad os endelig høre hvordan du
videreudvikler det...

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-03-04 22:40

[David Rasmussen | Mon, 01 Mar 2004 18:10:33 +0100]

>Kom med jeres forslag!

Danablue, min favorit, moset med lidt vand og creme-fraiche, smagt til
med lidt salt og massere af hvid peber.

Olivenolie, pisket sammen med lidt citronsaft, lidt vand og lidt
sødemiddel smart til med salt - den skal være lidt sød, så olivenolien
får en nærmest frugtagtig smag.

Caesar dressing: rør god mayonnaise tyndt med vineddike, tilsæt massere
af fintrevet parmesan og smag til med lidt salt og hvid peber.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk