PPPoE
Fra : Jakob

Dato : 29-02-04 18:21

Hej alle

Er der nogen der har erfaringer med den type ADSL-abonnement fra TDC
hvor man skal bruge PPPoE for at forbinde til nettet?

Kan man dele sådan en forbindelse via en hub/switch?

hilsen Jakob

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-02-04 19:59

jakobrb@spam.vip.cybercity.dk (Jakob) writes:

> Er der nogen der har erfaringer med den type ADSL-abonnement fra TDC
> hvor man skal bruge PPPoE for at forbinde til nettet?

En af mine tidligere gruppefæller brugte en sådant abonnement fra TDC
på sin iBook. Det spillede ud af æsken med OSX.

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 01-03-04 02:10

Jakob wrote:

> Hej alle
>
> Er der nogen der har erfaringer med den type ADSL-abonnement fra TDC
> hvor man skal bruge PPPoE for at forbinde til nettet?

Det fungerer helt fint under Mac OS X, men jeg betragter det som en
dårlig teknisk løsning, fordi
1) man får et IP-nummer ført helt ind til sin maskine uden det filter
som en NAT-router ville give en implicit
2) man kan som udgangspunkt kun koble en enkelt maskine på forbindelsen
hvor man med f.eks Tiscali og CC bare kan sætte en switch op bagved den
ADSL router de leverer

> Kan man dele sådan en forbindelse via en hub/switch?

Det kan den godt, men den kræver en noget speciel switch, som vistnok
kun kan fås fra TDC. Men ellers kan du bruge internet deling i
kontrolpanelet Deling->Internet og så bruge din egen computer som switch

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Morten

Dato : 01-03-04 22:10

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Det kan den godt, men den kræver en noget speciel switch, som vistnok
> kun kan fås fra TDC.

kravet er at routeren kan snakke PPPoE, det er der en del der kan,
herunder osse Apples Aiprt base stationer.

> Men ellers kan du bruge internet deling i kontrolpanelet Deling->
> Internet og så bruge din egen computer som switch.

du mener som natd router, ikke switch!

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).