Billige armaturer i Jem&Fix/Harald Nyborg ~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-02-04 11:54

Hej alle,
Jeg har et 12 år gammelt Damixa armatur ved håndvasken i badeværelset som
drypper.
Jeg var i går i Jem&Fix for at købe et reparationssæt til hanen - det
kostede 132,-
Ved siden af lå der en stabel Roma armaturer til 128,- henhv. 198,- .......
med 5 års drypgaranti.
Min tiltro til Damixa er i forvejen ikke ret stor, da jeg havde et
termostatbatteri i bruseren som eksploderede efter en 3-4 år brug - dette
skete på et ubelejligt tidspunkt hvor jeg bare skulle have et nyt batteri i
en fart. Det blev til et noname batteri fra Bilka til 298,- som nu har
fungeret upåklageligt i 10 år nu...
Er der nogen her som har erfaringer med disse Roma vandhaner ? - det jeg
havde i hånden i butikken virkede i grunden helt tilforladeligt, men det kan
jo være noget andet når det først er monteret ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Stine

Dato : 29-02-04 17:15

Hej.
Det har jeg - altså erfaringer med de armaturer. Og jeg kan da varmt
anbefale dem. Men husk at gemme bon / kvittering :)
Stine

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 29-02-04 22:42

I news:c1t350$dge$1@sunsite.dk <Stine> <XXXsantippe@city.dk> skrev:

> Hej.
> Det har jeg - altså erfaringer med de armaturer. Og jeg kan da varmt
> anbefale dem. Men husk at gemme bon / kvittering :)
> Stine

Hvis du kan varmt kan anbefake dem, hvorfor er det så vigtigt at gemme
kvittering?
Købeloven gælder jo kun to år.

PS.
Det er *altid* en god ide at gemme kvitteringer.
mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-03-04 11:14

> Hvis du kan varmt kan anbefake dem, hvorfor er det så vigtigt at gemme
> kvittering?
> Købeloven gælder jo kun to år.

Fordi der er 5 års drypgaranti!

mvh
Ole-J

Fra : Stine

Dato : 01-03-04 23:26

> Fordi der er 5 års drypgaranti!
>
> mvh
> Ole-J

Lige netop derfor :))

Næ,men om du køber dyrt eller billigt er en kvittering ofte "guld" værd på
et tidspunkt - især hvis man har smidt den ud....... Så er det helt sikkert
der bliver brug for den *S*
Stine

Fra : Gunnar

Dato : 02-03-04 09:00

">

Jeg har også et med 5 års drypgaranti, men kun for tuden. Da det begyndte at
dryppe fra pakningerne det er samlet med var der ingen garanti, det var lige
over bordet der sivede vand ud. Snydt!
Gunnar

Fra : Henrik

Dato : 29-02-04 20:24

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kan
> jo være noget andet når det først er monteret ?

De billige armaturer kan have en tendens til at støje mere når de er åbne, i
visse tilfælde kan det være til stor ulempe da rørene i hele huset vil støje
når du tapper vand i køkkenet.

Henrik

Fra : Per P.

Dato : 02-03-04 08:21

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> De billige armaturer kan have en tendens til at støje mere når de er åbne,
> visse tilfælde kan det være til stor ulempe da rørene i hele huset vil

Jeg har lige købt og monteret et eller andet ukendt fabrikat
køkkenvaksarmatur til 69,- fra Bauhaus, i mit bryggers. Jeg har Damixa alle
andre steder i huset, og kan ikke genkende problemet med støj i rørene.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen

Fra : Henrik

Dato : 02-03-04 18:01

"Per P." <per_p@wanadoo.dk> wrote in message news:404435ea$0$89806>
> [...]
alle
> andre steder i huset, og kan ikke genkende problemet med støj i rørene.

Det er heller ikke sikkert du oplever det, der er bare større risiko med de
billigebatterier.
Jeg boede på et tidspunkt i en stor ejendom hvor alle lejligheder fik
skiftet til rustfrie rør, i forbindelse med dette fortalte dem vi havde
hyret til det at hvis der bagefter var støj i rørere ville det hjælpe med
udskiftning af blandingsbattereier til nogle bedre.

Henrik