DMA04
Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 28-02-04 23:46

Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke vandt
nogle priser ved DMA uddelingen?

Surt :(
Ellers et godt show :)

/Rasmus

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 29-02-04 00:18

In a news:6T80c.10231$Is1.4718@news.get2net.dk,
Rasmus Thorsø Nielsen <rasmus90_fake_@hotmail.com> typed:
> Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke
> vandt nogle priser ved DMA uddelingen?

Ja jeg manglede lige at Mew fik en, men ja Tue West har gjort det
fremragende på den korte tid..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Thomas

Dato : 29-02-04 00:26

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke vandt
> [...]

Hejsa

Jeg er KÆMPE-stor Kashmir fan... Og havde været rigtig glad hvis de havde
vundet
de 7 de var nomineret til... De fik fire af dem. Og det syntes jeg er
super-godt gået.

Tim Christensen har også lavet et rigtig godt album... Og de 3 priser han
fik, var også
fortjente...

Men jeg er skam også glad for både Mew og Tue West... Og for den sags skyld
også
mange af de andre der var nomineret i år...
Man må jo bare tænke på, at afstemningen ved de 10 af priserne (var det
vist) er foregået
pr. SMS-afstemning... Og mon ikke Boogie og Popstars-generationen har
stemt mere
end den lidt ældre generation... Så er det jo klart at Popstars-Julie
vinder så mange af
priserne... Frem for f.eks. Tue West...

Altså... Jeg syntes da også godt Mew og Tue West kunne have taget en pris
eller to med
hjem hver... Men sådan skulle det ikke lige være i år... De kommer igen om
et år eller to.

Mvh. Thomas

Fra : Christian Muus

Dato : 29-02-04 00:34

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
> stemt mere
> end den lidt ældre generation... Så er det jo klart at Popstars-Julie

Ja, men heldigvis er det meget få af det der popstarskoncepter der holder i
længen. Jeg vil vædde med, at også Julie snart går i opløsning

Christian

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:17

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men heldigvis er det meget få af det der popstarskoncepter der holder
> længen. Jeg vil vædde med, at også Julie snart går i opløsning

Du er med al tydelighed ikke udrustet med hverken logiks tankegang eller
musikalsk forståelse!
Kom igen når du har udviklet dig lidt mere!

---

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 01-03-04 01:04

"Mr. Bad Guy" <@> skrev i en meddelelse

> Du er med al tydelighed ikke udrustet med hverken logiks tankegang eller
> musikalsk forståelse!
> Kom igen når du har udviklet dig lidt mere!

Men det hævder du at du har?

Kom igen når dine nedværdigende kommentarer er byttet ud med konstruktiv
diskussionsteknik.

Fjols.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Christian Muus

Dato : 01-03-04 07:46

"Mr. Bad Guy" <@> wrote in message

> Du er med al tydelighed ikke udrustet med hverken logiks tankegang eller
> musikalsk forståelse!
> Kom igen når du har udviklet dig lidt mere!

Kom igen, når du har lært at der er noget der hedder ironi!

Fra : Ingrid

Dato : 29-02-04 13:29

> [...]
> stemt mere
> end den lidt ældre generation... Så er det jo klart at Popstars-Julie

Netop - og så længe de kører på det koncept, kan jeg ikke tage DMA ret
seriøst.

Go' underholdning, men det er så også det.

Ingrid

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:19

"Ingrid" <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Netop - og så længe de kører på det koncept, kan jeg ikke tage DMA ret
> seriøst.

Du mener vel ikke alvorligt, at Tue West er bedre end Julie?

> Go' underholdning, men det er så også det.

Det var generelt kedeligt "musik", som blev spillet!

---

Fra : TDJ

Dato : 29-02-04 21:41

"Thomas"
> [...]
> stemt mere
> end den lidt ældre generation... Så er det jo klart at Popstars-Julie

Haha, beklager mester, men Kashmir, Tim tudeprins, Mew og alle de andre er
sandsynligvis nogle af dem der har mest spilletid på boogie og alt det
andet.

> Mvh. Thomas

-TDJ

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:21

"TDJ" <theis(REMOVE_THIS)@duelund.info> skrev i en meddelelse
> "Thomas"
> >

> Haha, beklager mester, men Kashmir, Tim tudeprins, Mew og alle de andre er
> sandsynligvis nogle af dem der har mest spilletid på boogie og alt det
> andet.

Korrekt. Jeg har faktisk aldrig set Julie blive spillet i boogie!
Julie henvender sig til det lidt mere modne publikum end de andre navne!

---

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:14

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stemt mere
> end den lidt ældre generation... Så er det jo klart at Popstars-Julie

Du har vist ikke forstand på det, du skriver!
Julie vandt fortjent alle 3 priser!
Tue West og ham fra Mew kan jo ikke engang synge rent. Disse to "sangere"
var ikke nået ret langt i et program som f.eks. Popstars!
Få lige lidt mere chek på hvad talent og kvalitet er indenfor musik inden,
du udtaler dig næste gang. Tak!

> Altså... Jeg syntes da også godt Mew og Tue West kunne have taget en pris
> eller to med
> hjem hver...

Hvorfor?

> Men sådan skulle det ikke lige være i år... De kommer igen om
> et år eller to.

Det håber/tror jeg ikke!

---

Fra : Thomas

Dato : 01-03-04 06:55

Dette er svar til både Mr. Bad Guy og TDJ. Da de skriver lidt af det samme
i deres indlæg.

> Haha, beklager mester, men Kashmir, Tim tudeprins, Mew og alle de andre er
> sandsynligvis nogle af dem der har mest spilletid på boogie og alt det
> andet.

Ja du har ret i, at Kashmir er blevet spillet en del i boogie det sidste års
tid. Der
er jo kommet 4 videoer fra albummet... Så de er da blevet spillet en del.
Til
gengæld er der mig bekendt kun blevet lavet én video med Tim Christensen. Så
han er nok blevet spillet lidt mindre...
Men jeg er da sikker på at Julie også er blevet spillet i boogie... Selvom
det
måske er nogen tid siden nu...

Så du har nok ret i det du skriver. Fair nok. Så holder mit argument nok
ikke helt
vand alligevel...

"Mr. Bad Guy" <@> skrev i en meddelelse

> Du har vist ikke forstand på det, du skriver!

Det jeg skriver, er min egen mening. Om hvem JEG syntes havde fortjent et
par priser... Det giver jeg også klart udtryk for, at det er MIN mening.
Og mon ikke jeg har lidt forstand på, hvad jeg selv mener om musikken.

> Julie vandt fortjent alle 3 priser!

Jeg syntes andre havde fortjent priserne ligeså meget, eller måske mere. Men
igen er det jo bare min mening, bedømt ud fra min smag.

> Tue West og ham fra Mew kan jo ikke engang synge rent. Disse to "sangere"
> var ikke nået ret langt i et program som f.eks. Popstars!

Jeg syntes ellers de begge synger rent... At de så begge har nogen
specielle
stemmer, er jo hvad det er... De kan jo ikke alle lyde som pavarotti.

> Få lige lidt mere chek på hvad talent og kvalitet er indenfor musik inden,
> du udtaler dig næste gang. Tak!

At i har en anden mening om tingene end mig er da fair nok. Og al respekt
til det.
Jeg syntes ikke der er noget specielt ved Julie. Til gengæld er jeg glad for
både
Tue West og MEW. At i måske har det lige omvendt, er helt i orden... Alle
kan
lide noget forskelligt.
Fordi jeg kommer med MIN mening, behøver i da ikke overfalde mig på den
måde... Jeg giver udtryk for min mening, og min smag... Jeg påstår jo ikke
at
det er den endegyldige sandhed, som i bare skal være enige med mig i...
I kunne godt bare have givet udtryk for jeres mening, uden at fortælle mig
hvor
forkert alt det jeg skriver er...

> Hvorfor?

Tja. JEG syntes det ville være fortjent. Men det er jo bare MIN mening. Jeg
kan
godt lide musikken...

> Det håber/tror jeg ikke!

Well... Jeg kan godt lide dem. Og håber da at der kommer flere plader fra
dem
i fremtiden... At andre så måske hellere vil have en ny plade fra Julie,
eller
Carpark North, eller Peter Belli, eller Gnags, eller whatever, det er helt i
orden
for mig... Der skal være plads til os alle...

Hilsen Thomas

Fra : Morten H.

Dato : 01-03-04 15:25

"Mr. Bad Guy" skrev:

> Julie vandt fortjent alle 3 priser!
> Tue West og ham fra Mew kan jo ikke engang synge rent. Disse to "sangere"
> var ikke nået ret langt i et program som f.eks. Popstars!

Alt er relativt. Julie var næppe nået langt i en pendant til Popstars
omhandlende sangskrivning. Og uden sange, ingen sangerinde.

> Få lige lidt mere chek på hvad talent og kvalitet er indenfor musik inden,
> du udtaler dig næste gang. Tak!

Thomas har nu ret. Julie henvender sig først og fremmest til Boogie og
Popstars-generationen. Lagde du mærke til det jubelbrøl der kom fra
salen, hver gang hendes navn blev råbt op som en af de nominerede? Det
var ikke ligefrem det modne publikum, det kom fra.

Til gengæld var der musestille under Tina Dickows navn. Til hendes held
blev årest sangskriver så ikke kåret og bestemt af popstars-generationen
og deres sms'er. Hvis det samme havde gjort sig gældende i alle
kategorier, havde Julie næppe set skyggen af tre statuetter i lørdags.

Morten

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 01-03-04 15:37

"Morten H." <mortenh12345@notmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og deres sms'er. Hvis det samme havde gjort sig gældende i alle
> kategorier, havde Julie næppe set skyggen af tre statuetter i lørdags.

Ja, og specielt sidste sætning er jeg 100 % enig med dig i.

Men, fortjent pris til Tina Dickow.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 01-03-04 16:26

> Tue West og ham fra Mew kan jo ikke engang synge rent. Disse to "sangere"
> var ikke nået ret langt i et program som f.eks. Popstars!

Hvad siger det om kvalitet, intet!
Popstars er en gang opreklameret fis til fordel for alle de tågenakker der
ikke kan skabe en karriere selv!

Fra : Morten H.

Dato : 29-02-04 00:37

"Rasmus Thorsø Nielsen" skrev:

> Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke vandt
> nogle priser ved DMA uddelingen?
>
> Surt :(
> Ellers et godt show :)

Jeg var ret indifferent overfor hvem der løb med priserne. Jeg forstår
dog ikke hvad folk ser i Julie. Sikkert en flink pige, men med absolut
nul star quality, kunne være naboens kedelige datter, alt for almindelig
til min smag. Så priserne for årets nye navn og sangerinde var nok lige
i overkanten til hende. Ellers undrede jeg mig over hvorfor vi igen i år
skulle se Tim C. og Blue optræde.

Ham der coverdesigneren (eller hvad han nu var) til Zitilites var nok
aftenens højdepunkt.

Morten

Fra : Thomas

Dato : 29-02-04 00:53

> "Rasmus Thorsø Nielsen" skrev:
>
> Ham der coverdesigneren (eller hvad han nu var) til Zitilites var nok
> aftenens højdepunkt.

Coverdesignerne til Zitilites, er Kasper Eistrup, Mads Tunebjerg, Nanna
Bentel, og en jeg ikke lige kan huske navnet på liiige nu...
Jeg mener ikke der var nogen på scenen for at modtage den?

Men Anders Morgenthaler var på scenen for at modtage prisen, for bedste
musikvideo (Kashmirs 'Rocket Brothers') Og han virkede til at være ret fuld
(syntes jeg) - Måske du blander de to sammen???

Mvh. Thomas

Fra : Brian

Dato : 29-02-04 09:41

> [...]

fuld
> (syntes jeg) - Måske du blander de to sammen???

Om ikke andet, så er det jo fra bl.a. fulde mennesker man skal høre
sandheden. Publikum var da godt nok noget fraværende i den sidste times tid
til halvanden. Derudover synes jeg nu at showet led under en elendig lyd -
om det er Forum der er problemet, skal jeg ikke kunne udtale mig om. I så
fald bør man nok overveje at flytte showet til næste år....

Mvh. Brian

Fra : Morten

Dato : 29-02-04 12:31

Thomas skrev:

> Men Anders Morgenthaler var på scenen for at modtage prisen, for bedste
> musikvideo (Kashmirs 'Rocket Brothers') Og han virkede til at være ret fuld
> (syntes jeg) - Måske du blander de to sammen???

Det kan sagtens være.

Det var ham der ikke just var imponeret af Sarah McLachlan kom og
ødelagde festen, jeg tænkte på.

Morten

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 29-02-04 13:06

> Og han virkede til at være ret fuld

Nej, han er bare sådan - har du ikke set den stribe han laver sammen med
Mikael Wulff !! :o

Fra : Thomas

Dato : 29-02-04 14:05

> Nej, han er bare sådan - har du ikke set den stribe han laver sammen med
> Mikael Wulff !! :o

Jo da.. Det er go' værksteds-humor... Meeeen... Jeg syntes nu det virkede
som om han havde benyttet sig lidt for meget af den fri bar igår.

Mvh. Thomas

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 29-02-04 13:04

Ellers undrede jeg mig over hvorfor vi igen i år
> skulle se Tim C. og Blue optræde.

Tim Christensens show var ellers max fedt!! ;)

Fra : --BS--

Dato : 29-02-04 14:04

Hva med Ravonets....de skulle sgu have haft alle priser !!

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-02-04 14:27

--BS-- wrote:
> Hva med Ravonets....de skulle sgu have haft alle priser !!

Ravonettes :)
Og nej det skulle de ikke, men jeg ville gerne have haft de fik en eller
to :)
det er et glimrende band

Rune Jensen

Fra : Brian

Dato : 29-02-04 14:45

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev:

> Ravonettes :)

Raveonettes

Kunne ikke lade være

Mvh. Brian

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:28

"--BS--" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse

> Hva med Ravonets....de skulle sgu have haft alle priser !!

De er jo talentløse, så nej!
At hende der "sangerinden" fra gruppen var nomineret som bedste danske
sangerinde, var humor på et meget højt niveau!

---

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 01-03-04 00:25

> [...]
> nul star quality, kunne være naboens kedelige datter, alt for almindelig
> til min smag. Så priserne for årets nye navn og sangerinde var nok lige

Hun synger jo fremragende og har en nærhed/følelse i stemmen, som ingen
andre af de nominerede har!
Udseendet burde ikke betyde noget men det ved MTV og boogie seerne jo
desværre ikke!

---

Fra : Cromwel

Dato : 01-03-04 01:04

> "Morten H." <mortenh12345@notmail.com> skrev i en meddelelse

> Hun synger jo fremragende og har en nærhed/følelse i stemmen, som ingen
> andre af de nominerede har!

Lidt OT
Skriver Julie sit eget materiale?

Mvh Cromwel

Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 01-03-04 12:32

> Lidt OT
> Skriver Julie sit eget materiale?
>
> Mvh Cromwel

Både og. Der står bl.a. dette på www.julie.gl:

"De 12 sange på albummet er enten valgt af Julie, eller også er hun
medkomponist og tekstforfatter - hun har været med fra start til slut, og
det kan både høres og mærkes i musikken.
"Home" er lyden af Julie."

mvh Claus

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 01-03-04 15:41

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medkomponist og tekstforfatter - hun har været med fra start til slut, og
> det kan både høres og mærkes i musikken.

Medkomponist og Tekstforfatter? Gad vide hvor meget man skal "gøre" for at
komme med ind under disse kategorier.

Det du har sakset fra siden er med 99 % sikkerhed skrevet for at komme
kritikere i møde. Så er det op til den enkelte at tro på om der er hold i
det skrevne

Fra : Propellen

Dato : 01-03-04 18:56

"Mr. Bad Guy" <@>, skrev i dk.kultur.musik

>Hun synger jo fremragende og har en nærhed/følelse i stemmen, som ingen
>andre af de nominerede har!
>Udseendet burde ikke betyde noget men det ved MTV og boogie seerne jo
>desværre ikke!

Julie er det værste der er sket for DK siden WW2. Talentløs wannabe
singer.
--

/Prop

Fra : Mr. Bad Guy

Dato : 02-03-04 23:52

"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> Julie er det værste der er sket for DK siden WW2. Talentløs wannabe
> singer.

Du er et fjols!

---

Fra : Propellen

Dato : 03-03-04 15:58

"Mr. Bad Guy" <@>, skrev i dk.kultur.musik

>"Propellen" <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

>Du er et fjols!

Pffttt.. Du fik da bare tilbage af samme skuffe!

Julie er da en okay sanger.. Ikke noget jeg JEG gider lytte på dog.
Men vi alle har jo forskellig smag.
--

/Prop

Fra : Anders

Dato : 29-02-04 15:01

> [...]
> Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke vandt

Enig. Måske lige bortset fra at Blue absolut skulle ødelægge Signed, Sealed,
Delivered, I'm Yours...

/Anders

Fra : Christian Muus

Dato : 29-02-04 16:12

"Anders" <ae@[REMOVE-THIS]pq.dk> wrote in message
> "Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Enig. Måske lige bortset fra at Blue absolut skulle ødelægge Signed,
Sealed,
> Delivered, I'm Yours...

Ja, og apropos, så er det da vildt grimt, at et ikke-dansk band som Blue
kommer og er aftenens hovednavn til en dansk prisoverrækkelse.

Christian

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 01-03-04 16:29

> Sealed,
>
> Ja, og apropos, så er det da vildt grimt, at et ikke-dansk band som Blue
> kommer og er aftenens hovednavn til en dansk prisoverrækkelse.
>
> Christian

Jeg er helt enig ;)

/Rasmus

Fra : Propellen

Dato : 01-03-04 18:58

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus90_fake_@hotmail.com>, skrev i
dk.kultur.musik

>Er jeg den eneste der synes det er ærgeligt at Mew og Tue West ikke vandt
>nogle priser ved DMA uddelingen?

Og hvor var Metal delen henne? Invocator skulle da ha' en pris med
hjem Og spille et nummer på scenen.
--

/Prop

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-03-04 09:28

> Og hvor var Metal delen henne? Invocator skulle da ha' en pris med
> hjem Og spille et nummer på scenen.

Hvor var jazz-priserne? Hvor var electronica-scenen?
Nu er DMA engang et pop/rock show, så ...

mvh
Kim Jensen

Fra : Propellen

Dato : 03-03-04 16:01

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk>, skrev i dk.kultur.musik

>Hvor var jazz-priserne? Hvor var electronica-scenen?
>Nu er DMA engang et pop/rock show, så ...

Aaarrrgghh... Okay så.

--

/Prop