Problem med emhætte og kondens
Fra : soren

Dato : 28-02-04 09:18

Fra loft (emhætte) til tag(udluftning) har jeg brugt 125 mm spiorør,
omviklet med 50 mm lamel isolering. Isolering fastgjort med tape.
Rør er ført opover spærniveau, vandret hen 2 meter og lodret op til
udluftning. Alligevel kommer der sommertider kondensvand ned ved
emhætten.
Hvad gør vi ved det?

Søren M

Fra : Kode ind

Dato : 28-02-04 22:52

> Alligevel kommer der sommertider kondensvand ned ved
> emhætten.
> Hvad gør vi ved det?

Jeg ville tørre det op.

m.v.h.

(kunne ikke lade være - undskyld!)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-04 23:15

"soren" skrev
> [...]
> Rør er ført opover spærniveau, vandret hen 2 meter og lodret op til
> udluftning. Alligevel kommer der sommertider kondensvand ned ved

Jeg kender ingen emhætter med indbygget motor
der er i stand til at skubbe luften ud gennem så langt et rør.
Det drejer sig om at undgå så lave temperaturer i røret
at fugten kondenserer. En motor på loftet eller meget
mere isolering kunne være en løsning.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply