Gipsplade med isolering
Fra : J & P

Dato : 26-02-04 20:57

Hej med jer!

Jeg skal til at isolere en ydervæg i et lille badeværelse. Væggen er kold og
er ofte fugtig og der bliver ikke så varmt i det lille rum.
Toilettet står temmelig tæt på væggen, så der er ikke så meget plads til en
konstruktion af lægter, rockwool og gipsplade.

Jeg mener at have hørt om en gipsplade, hvor der er skum (eller hvad det nu
er) på bagsiden - lige til at sætte op.

Kender nogen af Jer til sådan en gipsplade - der kan anvendes i vådrum?
Eller er det slet ikke en gipsplade?

Håber nogen kan hjæpe...

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter C:\\>

Dato : 26-02-04 21:19

"J & P" <jakob_griffelGNLPFTH@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er) på bagsiden - lige til at sætte op.
>
> Kender nogen af Jer til sådan en gipsplade - der kan anvendes i vådrum?

Det er vist sådan en her du tænker på

http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm

Gyproc laver dem sikkert også

De plejer vist at koste 229,- pr. stk. i Bauhaus

MVH Peter C:\

Fra : J & P

Dato : 27-02-04 00:23

> Det er vist sådan en her du tænker på
>
> http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm

Ja, men der står : Danogips Varmvæg må ikke anvendes i vådrum.

Hmm...

Væggen er godtnok i den modsatte en de af vådzonen og bliver absolut ikke
udsat for vandstænk mv., men når det nu står der....

Er der måske andre alternativer?

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter C.

Dato : 27-02-04 11:35

> Er der måske andre alternativer?

Mjaee....man kan vel i princippet fremstille sådanne varmvægge selv.
Hvad med at købe vådrumsplader og selv pålime celleplast eller flamingo i
den ønskede tykkelse ?

MVH Peter C:\

Fra : J & P

Dato : 27-02-04 21:41

> Mjaee....man kan vel i princippet fremstille sådanne varmvægge selv.
> Hvad med at købe vådrumsplader og selv pålime celleplast eller flamingo i
> den ønskede tykkelse ?

Kan man ikke bare bruge den dér
http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm alligevel
og så male den med en vådrumsmembran (eller hvad det nu hedder)?

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter C:\\>

Dato : 28-02-04 20:07

> Kan man ikke bare bruge den dér
> http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm alligevel
> og så male den med en vådrumsmembran (eller hvad det nu hedder)?

Altså.......JEG kunne nok godt finde på det ....men om det er tilladt, og
holder i byretten ved jeg ikke.

Men....når nu du kun har begrænset plads at bygge på, hvorfor så ikke bare
sætte 30mm isolering op, og så en vådrumsplade udenpå ?
Den traditionelle "lægter og rockwool" kan altså sagtens laves tyndere end
50-100mm

Lægter på 38mm skal ha 5 strøg med el-høvlen på max (hvis den - som min -
ikke kan tage større spån end 1,6mm) så er de 30mm.....Så skal der lidt
"rock" imellem....det kan fås i størrelsen 605 x 1000 x 30mm og tilsidst
slutter du af med en vådrumsplade.

.......og det er MEGET billigere end de færdiglavede varmvægge.

MVH Peter C:\

Fra : J & P

Dato : 28-02-04 21:13

> Altså.......JEG kunne nok godt finde på det ....men om det er tilladt,
og
> holder i byretten ved jeg ikke.

Der er jo så meget der ikke er tilladt....

> [...]
> sætte 30mm isolering op, og så en vådrumsplade udenpå ?
> Den traditionelle "lægter og rockwool" kan altså sagtens laves tyndere end

[...]

> ......og det er MEGET billigere end de færdiglavede varmvægge.

Ja, dét tror jeg på...! Jeg tror det ender med dit forslag. Tak for svaret.

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 01:07

Den 26/02-2004 klokken 21:19, skrev
"Peter C:\\>" <pede_71@hotmail.com>
i <Svs%b.7169$237.2686@news.get2net.dk>:

> Det er vist sådan en her du tænker på

> http://www.danogips.dk/inderv_3/9_62_varmvaeg_nf.htm

Må iflg. ovennævnte side ikke anvendes i vådrum eller fugtige kældre.
(jeg er selv ude efter noget tilsvarende til vådrum).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Tomas Jensen

Dato : 27-02-04 09:15

> Må iflg. ovennævnte side ikke anvendes i vådrum eller fugtige kældre.
> (jeg er selv ude efter noget tilsvarende til vådrum).
>
> Med venlig hilsen,
> Kjeld

Hva' med troltekt? Kan dog ikke huske isoleringsevnen. Troltekt kan man
lægge et pudslag på umiddelbart efter opsætning - derefter noget
vådrumsmaling - og så er man færdig.

Tomas

Fra : J & P

Dato : 27-02-04 21:35

> Hva' med troltekt? Kan dog ikke huske isoleringsevnen. Troltekt kan man
> lægge et pudslag på umiddelbart efter opsætning - derefter noget
> vådrumsmaling - og så er man færdig.

- Hvad i alverden er troltekt?! Lyder spændende...

--
Hilsen Jakob

Fra : Tomas Jensen

Dato : 28-02-04 09:26

J & P wrote:

> - Hvad i alverden er troltekt?! Lyder spændende...
>
> --
> Hilsen Jakob

Hej
Ok, stavet lidt forkert: Troldtek, er vist den rigtige stavemåde... og
så kalder firmaet i linket dem for "Duripanel", men bare spørg efter
Troldtek i byggemarkeder, så véd de hvad det er.

http://www.lhammerich.dk/sw70.asp
står bl.a.:
"Duripanel® cementspånplader til udvendig og indvendig beklædning af
gulve, vægge og lofter. Den rigtige løsning, når der stilles krav til:

* Lydisolering
* Vejrbestandighed
* Hård overflade
* Fugtbestandighed
* Klasse-A materiale til klasse 1 beklædning"

Mvh Tomas