iBook G3 eller G4 ??
Fra : Karen Seiersen

Dato : 26-02-04 18:40

Hej NG

Måske et lidt "dumt" spørgsmål, men jeg er pludselig kommet i
tvivl om, hvordan det er man skelner en iBook G4 eller G3 fra
hinanden.

Har prøvet Systemprofil og kan ikke lige gennemskue det

Vi har en iBook 500MHz, og i systemprofil står der under
hardware >CPU-type PoweerPC 750 (33.11) men på vores 2 iMac's står der
samme sted CPU-type PoweerPC G4 (2.1) så er
spørgsmålet om iBook'en er en G4 ??

D.v.s. spec. på iMac står jo præsis, at det er en G4 men betyder PowerPC
750 (33.11) at det er en G3'er på iBook'en??

Ser frem til et svar som kun kan gøre mig klogere

Mange hilsner Karen

Fra : No1

Dato : 26-02-04 18:52

> Måske et lidt "dumt" spørgsmål, men jeg er pludselig kommet i
> tvivl om, hvordan det er man skelner en iBook G4 eller G3 fra
> hinanden.
>
> Har prøvet Systemprofil og kan ikke lige gennemskue det

Hvis jeg vælger æble->about this mac i menu'en i toppen af skærmen, står
der hvilken CPU der er tale om.

Den helt hvide iBook er G3 hvis den er på under 800Mhz. Der findes også
800 og 900Mhz G3 iBook.

Men G4 iBooks findes kun fra 800-1000 Mhz og er alle leveret med Panther
som standard.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 26-02-04 19:01

No1 <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote:

> [...]
> 800 og 900Mhz G3 iBook.
>
> Men G4 iBooks findes kun fra 800-1000 Mhz og er alle leveret med Panther

Tusinde tak for hurtigt svar (8min) super !!

Mange hilsner Karen

Fra : Thomas Neumann

Dato : 26-02-04 23:29

Dety står da vist også nederst på skærmen. G3'erne står der bare "iBook"
og G4'erne står der "G4 iBook". Ikke sandt?

Thomas

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 27-02-04 01:59

Thomas Neumann wrote:
> Dety står da vist også nederst på skærmen. G3'erne står der bare "iBook"
> og G4'erne står der "G4 iBook". Ikke sandt?
>
> Thomas

Jo, det er også en måde at se det på

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten

Dato : 26-02-04 23:34

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> Vi har en iBook 500MHz, og i systemprofil står der under
> hardware >CPU-type PoweerPC 750 (33.11) men på vores 2 iMac's står der
> samme sted CPU-type PoweerPC G4 (2.1) så er
> spørgsmålet om iBook'en er en G4 ??

PowerPC 750 er en G3

PowerPC 7400-74xx er G4

en iBog 500Mhz er altiud en G3.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Per Tøfting

Dato : 27-02-04 16:41

Karen Seiersen wrote:
> [...]
> 750 (33.11) at det er en G3'er på iBook'en??
>
> Ser frem til et svar som kun kan gøre mig klogere

Apple har en web-side: "iBook: How to Identify iBook Models" på følgende
link:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88039

Mvh

Per

Fra : Karen Seiersen

Dato : 27-02-04 17:40

Per Tøfting <u771528@daimi.au.dk> wrote:

> Apple har en web-side: "iBook: How to Identify iBook Models" på følgende
> [...]

Tak det var lige det jeg kunne bruge

De bedste hilsner fra Karen