Printing Error. Due to an out of memory co~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-02-04 00:05

Hvad betyder denne fejlmeddelelse, som fremkommer, når jeg vil printe
fra InDesign?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-02-04 18:20

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad betyder denne fejlmeddelelse, som fremkommer, når jeg vil printe
> fra InDesign?
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen Smidt

Jeg mener den fejlmeddlelse, som jeg har skrevet i titlen. Er der ikke
nogen, der kender den?

Ove Steen

Fra : KC

Dato : 25-02-04 21:57

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg mener den fejlmeddlelse, som jeg har skrevet i titlen. Er der ikke
> nogen, der kender den?

Hvilken printer? - ikke fordi jeg har løsningen. Men du har vel fodret
den med et så komplex dokument at ram'en er "løbet tør".

Jeg har netop printet en FreeHand tegning idag fra min LaserW Pro 630 og
fået beskeden: Postscript Error: Unndefined Offending Command.....
VMSTATUS max: 2381440 avail: 2232364 level 5.

Altså mangler den ram - men hvorfor er der kun 2,23MB at råde over når
den er udstyret med 8MB. Kan man frigøre noget ram på nogen måde?
Kan det betale sig at opgradere til 16/32MB - er det mon en std-ram
type?
mvh kell

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-02-04 14:18

KC <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> den er udstyret med 8MB. Kan man frigøre noget ram på nogen måde?
> Kan det betale sig at opgradere til 16/32MB - er det mon en std-ram

Printeren er LW 4/600 PS opgraderet ti til 6 mb. Problemet kan være, at
dokumentet har indeholdt en del brudte lænker. Det er konverteret fra et
gammelt PageMaker-dokument, som er overført fra den gamle computer, da
jeg gik til OS X. Selvom man overflytter hele arkivet i et hug, skal
alle lænker genoprettes. Der var ca. 80 lænker i dokumentet. Selv når
jeg ville printe en enkelt side, der havde intakte lænker, kom
fejlmeldingeen. Nu har jeg genoprettet dem alle. Og det har - muligvis -
lløst problemet.
Lænker, fonte og postscript er noget, der virkelig kan stresse
dtp-programmer. Og de har hver deres måde at reagree på, når der er
noget, der ikke er helt i orden. - Men jeg synes stadig, det er en
besynderlig fejlmelding.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : KC

Dato : 26-02-04 21:07

> [...]

> dtp-programmer. Og de har hver deres måde at reagree på, når der er
> noget, der ikke er helt i orden. - Men jeg synes stadig, det er en

Det er ihvertfald ret fustrerende når det opstår. Jeg har fundet frem
til at det er alm. std. ram i LWPro630 - så nu er det med at få en
større klods sat i. Jeg kunne ikke finde noget om LW4/600.

mvh Kell Christensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-02-04 09:22

KC <4200slet@c.dk> wrote:

> [...]
> til at det er alm. std. ram i LWPro630 - så nu er det med at få en
> større klods sat i. Jeg kunne ikke finde noget om LW4/600.

Nej 4/600 er jo en gammel sag, der har tjent mig godt i ca, 12. Den kan
ikke modtage mere RAM. Men jeg altså også, at den pågældende fejlmelding
er et misvisende udsagn fra programmet om, at der er noget i filens
indhold, det ikke kan finde ud af.

Venlig hilsen

Ove Steen