Power Book G4
Fra : Carsten Grøndal

Dato : 24-02-04 20:42

Hej.

Har købt ovenstående bærbare på en auktion. Viste sig at være "død" ved
hjemkomsten.

Har endt maskinen til Apple som siger at nyt Logicboard må være sagen. Et
sådant isat incl. moms beløber sig til 5100 kr.

Kan det ikke gøres billigere? Mere end jeg i første omgang gav for maskinen.

Med venlig hilsen

Carsten Grøndal
Varde

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-02-04 11:48

In article <403ba90c$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Carsten Grøndal wrote:
> [...]
> sådant isat incl. moms beløber sig til 5100 kr.
>
> Kan det ikke gøres billigere? Mere end jeg i første omgang gav for maskinen.

Det vidste du vel da du købte den?
Hvorfor finder du ikke en powerbook hvor skærmen er gået?
Måske kan du endda gå op eller ned i størrelse af skærmen, eller på tværs
af modeller.

JonB

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-04 12:37

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Det vidste du vel da du købte den?
> Hvorfor finder du ikke en powerbook hvor skærmen er gået?
> Måske kan du endda gå op eller ned i størrelse af skærmen, eller på tværs
> af modeller.

Det ser s'gi da åndet ud, hvis skærmen har en anden størrelse end
computeren. Så passer de jo ikke sammen, når man klapper den sammen.
Ellers er det en sur situation, men det er jo risikoen ved at
handle på auktion. Du har jo heller ikke givet så meget for den. Men er
der ikke en fortrydelsesret på en time eller sådan noget ved auktioner.
Du kunne jo have afprøvet den.
Afhængig af, hvad det er for en model, kan det måske godt betale
sig at få den repareret. Men så ender den jo med at koste stort set det
samme som den normale brugtpris. Apple kører med flat-rate på
reparationer og skelner mellem nogle få kategorier. Kr. 5.100,- for et
helt logic-board er vel ikke så galt. Det er jo næsten hele indmaden,
der skiftes. Desværre er der ikke så mange andre, der reparerer
PowerBook end Apple selv. Ikke autoriserede i hvert fald. Men som
foreslået af Jon var det måske en mulighed at finde en tilsvarende
PowerBook med ødelagt skærm. Det er dyrt at få repareret skærme, så ofte
kan det ikke betale sig. Der må derfor være en del kasserede PowerBook,
hvor kun skærmen er i stykker. Problemet er bare at finde frem til dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-02-04 13:01

In article <1g9ppgm.hna5smz5tqnsN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster wrote:

> Det ser s'gi da åndet ud, hvis skærmen har en anden størrelse end
> computeren. Så passer de jo ikke sammen, når man klapper den sammen.

Jaja, forstå nu lige hvad jeg mener. Det er hans motherboard der er gået.
Måske kan han kan tage motherboard fra den hvor skærmen ikke virker og
sætte i hans egen. Her er det jeg mener at det måske, måske kan lade sig
gøre at sætte et andet motherboard i, end det maskinen oprindeligt er født
med.

> PowerBook med ødelagt skærm. Det er dyrt at få repareret skærme, så ofte
> kan det ikke betale sig. Der må derfor være en del kasserede PowerBook,
> hvor kun skærmen er i stykker. Problemet er bare at finde frem til dem.

ebay

JonB