Moms fra Amerika?
Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 12:41

Hej!

Er det noget nyt, at jeg skal betale 25% moms(VAT), når jeg handler med
Amerika?

Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis
huske forkert(Sker ofte)
M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-02-04 15:25

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Er det noget nyt, at jeg skal betale 25% moms(VAT), når jeg handler med
> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis
> huske forkert(Sker ofte)

Jeg har betalt moms halvdelen af de gange jeg har handlet i United
States of Bluff.

-- men jeg husker også ofte virkelighedsforskelligt

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 15:39

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> States of Bluff.
>
> -- men jeg husker også ofte virkelighedsforskelligt

Hæ, ja - kender det godt - nå men det var også kun 4$, så det går nok
M.

Fra : Peter Ursin

Dato : 24-02-04 15:31

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse
> [...]
> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis

Jeg tror endda også du kan være så uheldig at skulle betale told.

mvh
Peter Ursin

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 15:38

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> meddelelse

> Jeg tror endda også du kan være så uheldig at skulle betale told.

Nå, OK da
M.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 24-02-04 15:47

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej!
>
> Er det noget nyt, at jeg skal betale 25% moms(VAT), når jeg handler med
> Amerika?

Nogen gange nøjes de med 18 %. Det er vist en generel EU-sats. De 25 %
er når de er nået over en vis omsætning til Danmark.
mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 24-02-04 20:15

> [...]

> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis

Her er de generelle regler ved handel med lande udenfor EU:

Grænsen for hvornår der skal svares told er 80 kr
for moms vedkommende er grænsen 120 kr

Det gælder for værdien af varen minus forsendelse, men hvis varen kommer
over de pågælende grænser skal der betale hhv told/moms af hele varens
pris incl forsendelse, hvortil kommer et gebyr til PostDanmark for
fortoldning (vistnok 50 kr).

Værdien af alle forsendelser der modtages samme dag sammenregnes og må
ikke overstige de nævnte grænser hvis man vil undgå at betale skat moms.

De kurser der fortoldes/momses efter er toldkursen, ikke dagskursen på
valutaen. Toldkursnoteringen står i alle dagblade der har børssider.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-04 20:46

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> [...]
>
> De kurser der fortoldes/momses efter er toldkursen, ikke dagskursen på
> valutaen. Toldkursnoteringen står i alle dagblade der har børssider.

Tak, Jesper
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-04 01:02

> [...]

> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis

Der er sket noget på det punkt det sidste års tid. Det sker ikke helt
sjældent, at jeg køber en opdatering, noget shareware på nettet. Det
hele foregår elektronisk, og det er typisk beløb på $10-25. Før kunne
man bare betale med VISA-dankortet og downloade. Nu skal man skrive navn
og adresse. Når de så opdager, at man bor i Danmark, bliver der lagt 25
% moms oveni. For mig har det været små beløb, så herregud. Men jeg
håber sandelig, at de husker at sende pengene til den danske stat, så de
bliver brugt til skoler, veje, hospitaler etc. i Danmark.
Når det drejer sig om fysiske varer, har det altid været sådan,
at nogle gange blev de opsnappet, andre gange røg de igennem, uden man
blev opkrævet told eller moms. Der har endda været et klistermærke fra
Told og Skat på en mindre pakke fra en cykelhandler, at der ikke skulle
opkræves afgifter. Og det var på ingen måde tilsløret, at der var tale
om en vare, jeg havde købt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 25-02-04 01:24

Morten Lind wrote:

> [...]
> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis

vi har lige haft debatten på MacNyt, så her er referencen med alle
henvisninger til love og regler etc:
http://macnyt.dk/forum/?action=read&tid_id=20040224110531

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : No1

Dato : 25-02-04 12:08

> Er det noget nyt, at jeg skal betale 25% moms(VAT), når jeg handler med
> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis
> huske forkert(Sker ofte)

Hvis virksomheden du handler med, har en omsætning på over et bestemt
beløb i Danmark, kræver den danske stat at de opkræver moms på varer
solgt til Danmark.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-02-04 12:57

In article <c1hvlp$ckc$1@sunsite.dk>, No1 wrote:

> Hvis virksomheden du handler med, har en omsætning på over et bestemt
> beløb i Danmark, kræver den danske stat at de opkræver moms på varer
> solgt til Danmark.

Gælder det ikke kun andre eu lande?

Jeg mindes at den oprindelige spørger skal betale told på alt, og betale et
toldbehandlings gebyr.

JonB

Fra : mbi

Dato : 25-02-04 17:30

> [...]

> Amerika?
>
> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis

Man skal betale moms (og told) vis man køber fra lande uden for EU. Det
er blandt andet derfor at Amazon har en afdeling i UK...

Fra : Morten

Dato : 28-03-04 22:00

In article
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Er det noget nyt, at jeg skal betale 25% moms(VAT), når jeg handler med
> Amerika?

Nej, på nogen produkter skal du osse betale told.

> Jeg mener, at jeg ikke har gjort det tidligere, men kan naturligvis
> huske forkert(Sker ofte)

Du har bare været heldig

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).