Wok retter
Fra : zcully

Dato : 23-02-04 17:12

Jeg søger lidt inspiration til nogle anerledes ting eller bare gode ting der
kan ryge med i wokken. Bruger mest de traditionelle grøntsager og vil derfor
gerne prøve lidt andet.

På forhånd tak

/Zcully

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 24-02-04 12:19

> [...]
der
> kan ryge med i wokken. Bruger mest de traditionelle grøntsager og vil

Hej Zcully

Hmm.... tænker lige på hvad der er traditionelt hos dig, men her kommer i
hvertfald en masse forslag til grønsager jeg anvender i wokken; hvidkål,
spidskål, glaskål, knudekål, kålrabi, pastinak, persillerod, selleri,
blegselleri, savoykål, peberfrugter (alle slags - prøv også de ekstra søde),
sukkerærter, slikærter, babyauberginer, squash, mini squash, tomater,
ingefær, hvidløg, løg i alle afskygninger.... Derud over kan du vende dig
mod det thailandske køkken, der byder på mange variationer til wokken. Her
er der blandt andet mange muligheder mht. krydderier. Hanne Holm har blandt
andet udgivet et par gode bøger med mange opskrifter i.

Mvh.
Mette

Fra : Harry Lund

Dato : 24-02-04 18:37

Brug søgeord wok på din søgemaskine og det vælter ind med forslag!