Apple garanti
Fra : Mike

Dato : 20-02-04 10:57

OK, nu er jeg godt nok PISSED på Apple.. Har netop købt en sprit ny
iBook 14". Finder meget hurtigt ud af at den ene fod (gummidutter
underneden) simpelthen mangler, kort efter at jeg har pakket den ud.
Får at vide fra Apple at et sæt med tre fødder koster 160 kr, og dette
kan IKKE dækkes af garantien!!!???!!??!??!? Foden under batteriet kan
ikke skiftes, så skal man i stedet have nyt batteri..

Jeg er FAAAAAAAAAANDME færdig med at købe det Apple lort....

ARRRRRRRRGGGGGGGGGG

/Mikael

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 20-02-04 11:27

Mike <mcvfdkFJERN_DETTE@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> kan IKKE dækkes af garantien!!!???!!??!??!? Foden under batteriet kan
> ikke skiftes, så skal man i stedet have nyt batteri..

Det er da totalt skod af Apple, jeg tror ikke rigtigt de kan slippe
afsted med det - du bliver nødt til at ringe til dem og fortælle at det
ikke er en mulighed at levere et nyt produkt med mangler - uanset om det
er en manual, en mus eller en gummidut der mangler så er det jo en del
af det færdige produkt som du har betalt for. Ring til dem igen, fortæl
dem hvad de er gjort af og hør om deres produkter er produceret af samme
materiale

~ Jørgen

Fra : Terje Rydland

Dato : 20-02-04 11:37

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> [...]
> af det færdige produkt som du har betalt for. Ring til dem igen, fortæl
> dem hvad de er gjort af og hør om deres produkter er produceret af samme

Dette er da avhengig av hva som har skjedd?
Hvis gummifoten manglet da maskinen ble levert er det klart at man skal
ha en ny gummifot.
Hvis den er falt av under bruk (det gjør den f.eks. ganske lett hvis man
har maskinen stående på et bord og skyver maskinen bortover bordet) er
det mer tvil. Slike løse ting som lett faller av under bruk dekkes vel
vanligvis ikke av garantier?

Terje

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 20-02-04 11:59

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Dette er da avhengig av hva som har skjedd?

Det er nemlig rigtigt - kort efter udpakning mangler der en gummifod,

Har Apple en god grund til ikke at tro på denne forklaring? De kan måske
i streng forstand ikke vide om Mike har revet foden af kort efter han
har pakket den ud. Men stoler de ikke på ham, vil jeg mene at de har et
problem, siden de ikke kan argumentere for at det ikke er rigtigt hvad
Mike siger. Der sker fejl under produktionen og det må et firma være
bevidst om og parat til at udbedre når det konstateres.

> Hvis gummifoten manglet da maskinen ble levert er det klart at man skal
> ha en ny gummifot.

Enig.

> [...]
> har maskinen stående på et bord og skyver maskinen bortover bordet) er
> det mer tvil. Slike løse ting som lett faller av under bruk dekkes vel

Det er muligt, men ikke relevant for nærværende diskussion, fordi foden
efter Mikes udsagn manglede efter han havde pakket sin iBook ud. Han er
den eneste der kan vide det.

~ Jørgen

Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-02-04 12:01

> Det er muligt, men ikke relevant for nærværende diskussion, fordi foden
> efter Mikes udsagn manglede efter han havde pakket sin iBook ud. Han er
> den eneste der kan vide det.

Det er sælger (Apple) som skal bevise at fejlen (den manglende fod) ikke
er oprindelig. Altså at alle fødder var til stede da køber modtog varen,
jf. formodningsrelgen de første 6 måneder efter købet.

Thomas

Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-02-04 11:58

Sig til dem at du gør brug af din 14-dages fortydelsesret hvis ikke der
sker noget i sagen. (såfremt du har købt via nettet og der ikke er gået
14 dage fra modtagelsen)

Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-04 14:31

> [...]

> kan IKKE dækkes af garantien!!!???!!??!??!? Foden under batteriet kan
> ikke skiftes, så skal man i stedet have nyt batteri..

Din erfaring passer meget dårligt med min.
Jeg købte en brugt 12" Alubook i maj 2003, modellen fra Januar 2003.
Opdagede i september, at jeg kun havde 2 plastføddder tilbage.
Kontaktede først Officeline, da jeg troede jeg selv skulle punge ud.
De henviste til Apple, da der var ændret på servicen vedr. fødderne.
Apple DK stillede om til Irland, som først sendte et sæt forkerte.
Senere fik jeg et sæt korrekte, 4 stk. incl. lim og vejledning.
Alt sammen uden beregning.

PS De sidder der endnu.

/Preben
--