kan ikke sende mail
Fra : Ranji Guhr

Dato : 18-02-04 18:06

sidden jeg har trådløs internet kan jeg kun sende mail via mit modem,
men ikke via netværket.
Kender nogne til dette problem?

--
Ranji Guhr
Vævergade 6, 2200 København

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-04 18:56

In article <1g9d5i8.1s22zms131xn28N%ranji@grafisk.dk>, Ranji Guhr wrote:
> sidden jeg har trådløs internet kan jeg kun sende mail via mit modem,
> men ikke via netværket.
> Kender nogne til dette problem?

Nu beskriver du jo desværre ikke en evt. fejlmeddelelse.

Men umiddelbart kunne jeg forestille mig at din email server
ikke vil snakke med dig fordi modem og netværk ikke har samme ip ?
Kører netværket via ADSL ?

JonB

Fra : Ranji Guhr

Dato : 18-02-04 21:16

der dukker ikke rigtig nogle fejlmeddelse op, mailen bliver bare
liggende i udbaken. det er et trodløs netvæerk med .11g standart med 54
mbits

tak for hjelpen Ranji

--
Ranji Guhr
Vævergade 6, 2200 København

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-04 18:57

Ranji Guhr <SLETTET.dk> wrote:

> sidden jeg har trådløs internet kan jeg kun sende mail via mit modem,
> men ikke via netværket.
> Kender nogne til dette problem?

Skynd dig lige at slette dit indlæg, inden spamrobotterne napper din
email-adresse.
Opret et nyt indlæg med en fake-email-adresse og gerne med flere
oplysninger om dit problem.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-02-04 20:41

Ranji Guhr wrote:
> sidden jeg har trådløs internet kan jeg kun sende mail via mit modem,
> men ikke via netværket.
> Kender nogne til dette problem?

Du skal sætte din outgoing Server setings (SMTP) så de svare til de
oplysninger du har fået af din fastnet udbyder.

Dine konti skal beholde de indkommende server setings, som de er.

Hvis det ikke hjælper, skal du komme med lidt flere oplysninger om dit
mail pogram og gerne hvilken udbyder du benytter.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Ranji Guhr

Dato : 18-02-04 21:08

jeg uddyber problemet: siden 2 år er jeg med indbyget modem (powerbook
G4) på nettet og jeg har ikke haft nogle problemer med at hente eller
sende mail. nu har jeg foet trodløs internet via husnetværket. mine
server settingns er det samme som før og det går lynhurtigt med at hente
mail. . .
jeg bruger mail 1.3.3 og min provider er cybercity. outgoing server er
vip.cybercity.dk

tak for hjelpen Ranji

--
Ranji Guhr
Vævergade 6, 2200 København

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-04 21:16

In article <1g9de8y.1jsg2xflyasdrN%ranji@grafisk.dk>, Ranji Guhr wrote:
> [...]
> mail. . .
> jeg bruger mail 1.3.3 og min provider er cybercity. outgoing server er

Er det for dit modem, eller for husnetværket? Eller mener du begge ting?

Problemet er ikke uddybet godt nok uden en fejlmeddelelse.

JonB

Fra : Ranji Guhr

Dato : 18-02-04 21:29

hj Jon

desvære kommer der ikke noget fejlmeldelse mailen bliver bar liggene i
outmappen. SMTP indstillinger er det samme som med modem

--
Ranji Guhr
Vævergade 6, 2200 København

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-02-04 21:32

In article <1g9dfk1.1iatbr7r7231pN%ranji@grafisk.dk>, Ranji Guhr wrote:
> hj Jon
>
> desvære kommer der ikke noget fejlmeldelse mailen bliver bar liggene i
> outmappen. SMTP indstillinger er det samme som med modem

Så lader det til at den ikke kan nå serveren.
Min plejer at brokke sig når serveren er uden for rækkevidde.
Har du sat den op til at den skal vente på at modemforbindelsen
er åben før den skal sende ?

JonB

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 18-02-04 22:16

Ranji Guhr wrote:

> hj Jon
>
> desvære kommer der ikke noget fejlmeldelse mailen bliver bar liggene i
> outmappen. SMTP indstillinger er det samme som med modem

Har du prøvet med: smtp.cybercity.dk
i outgoing server settings

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-04 22:22

Ranji Guhr <ranji@grafisk.dk> wrote:

> [...]
> mail. . .
> jeg bruger mail 1.3.3 og min provider er cybercity. outgoing server er

Måske har du ikke sat netværk til DHCP og ethernet? Måske kører du
stadig modem?
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 18-02-04 23:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Måske har du ikke sat netværk til DHCP og ethernet? Måske kører du
> stadig modem?
> M.

så ville hun jo heller ikke kunne hente emails, og det kan hun :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 18-02-04 23:31

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> så ville hun jo heller ikke kunne hente emails, og det kan hun :)

hun er nu altså en han

og jeg skal nok lære ham at bundcitere ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Holm

Dato : 18-02-04 23:35

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> hun er nu altså en han
>
> og jeg skal nok lære ham at bundcitere ...
>
> hilsen ka'l

ok :)) kan foriøvrigt se at preben også har været inde på at hun, hov.
:) at han har fået ny udbyder uden at han (ranji) har opdaget det :)

Fra : Morten Lind

Dato : 18-02-04 23:56

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> så ville hun jo heller ikke kunne hente emails, og det kan hun :)

Nåeh, ja det er jo sent.
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 18-02-04 23:08

> [...]

> mail. . .
> jeg bruger mail 1.3.3 og min provider er cybercity. outgoing server er

Såvidt jeg kan læse ud af din beskrivelse har du brugt cybercity med dit
modem, men er det ogpå cybercity som står for husnetværket ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-04 23:17

Ranji Guhr wrote:
> jeg bruger mail 1.3.3 og min provider er cybercity. outgoing server er
> vip.cybercity.dk

I følge headeren på dine indlæg her i gruppen er du på TDC.

Ret din email opsætning / Outgoing til:
smtp.mail.dk

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-02-04 23:20

> I følge headeren på dine indlæg her i gruppen er du på TDC.
>
> Ret din email opsætning / Outgoing til:
> smtp.mail.dk
>
> /Preben

Og som en tilføjelse,
din udbyder er IKKE længere Cybercity, men den udbyder som jeres fælles
netværk er tilsluttet. altså formedentlig TDC.

At du HENTER email fra en postkasse hos Cypercity er en anden sag.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Ranji Guhr

Dato : 19-02-04 14:03

> din udbyder er IKKE længere Cybercity, men den udbyder som jeres fælles
> netværk er tilsluttet. altså formedentlig TDC.
>
> At du HENTER email fra en postkasse hos Cypercity er en anden sag.

Mange taaaakkkkkk
det er løsningen og den viker

hilsen Ranji
--