Bedst tjenende britiske bands og solister
Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-02-04 11:43

Fra http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=239045

Takket være indbringende turnévirksomhed og efterfølgende dvd-salg
indkasserede rullestenene omkring 600 millioner kroner sidste år.

Nummer to på listen, Paul McCartney, tjente 410 mio. kr., mens Elton
John på tredjepladsen måtte 'nøjes' med 350 mio. kr.

Øvrige på top 10:

# 4. Robbie Williams 310 mio.

# 5. Sting 260 mio.

# 6. Phil Collins 260 mio.

# 7. Coldplay 250 mio.

# 8. Fleetwood Mac 250 mio.

# 9. Iron Maiden 190 mio.

# 10. Dido 165 mio. kr.

Det er da alligevel lidt imponerende at 8. og 9. pladsen stadig kan lege
med

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-02-04 12:42

Robert Eriksen skrev :
> [...]
>
> # 9. Iron Maiden 190 mio.
>
> # 10. Dido 165 mio. kr.

> Det er da alligevel lidt imponerende at 8. og 9. pladsen stadig kan lege

Fleetwood Mac udsendte jo Say You Will og det giver jo automatisk et stort
bagkatalog salg, når et hæderkronet band gør det.
Men Iron Maiden ??? Ja hvad har de lavet.

Men skal nok ikke tage sådan en liste al for alvorligt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 18-02-04 14:47

Michael Lund Sørensen wrote:

> Men Iron Maiden ??? Ja hvad har de lavet.

Der udkom da et nyt album fra dem i 2003 - "Dance of Death". Dertil
kommer en lang tour.

Men ok, de har ikke den store eksponering på MTV ... "Didn't need 'em
then .. don't need them now!", som Bruce Dickinson vist proklamerede i
Valby Hallen i november ...

> Men skal nok ikke tage sådan en liste al for alvorligt.

Hvorfor ikke? Jeg synes da det lyder meget realistisk ...

Mvh
Thomas

Fra : Van Dango

Dato : 19-02-04 22:06

165 Mill til Dido....utroligt at et omkvæd (Eminem's 'Stan') kan producere
så mange knaster :)

Van Dango

Fra : Thomas

Dato : 20-02-04 17:28

"Van Dango" <heartcore11@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 165 Mill til Dido....utroligt at et omkvæd (Eminem's 'Stan') kan producere
> så mange knaster :)
>
> Van Dango

Ja for hun har da aldeles ikke udsendt andet musik. Det er jo KUN den
bid sang der er med i 'Stan' hun tjener på...

Mvh. Thomas

(Håber i fangede ironien

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 20-02-04 17:44

Michael Lund Sørensen wrote:

[snip]

> Fleetwood Mac udsendte jo Say You Will og det giver jo automatisk et
> stort bagkatalog salg, når et hæderkronet band gør det.
> Men Iron Maiden ??? Ja hvad har de lavet.

Tja, de har været blandt de største på heavy metal scenen i snart 25 år og
for ca. 4 år siden blev de (heldigvis) genforenet med forsangeren Bruce
Dickinson. En begivenhed som uden tvivl har løftet deres pladesalg.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-02-04 18:45

> Tja, de har været blandt de største på heavy metal scenen i snart 25 år og
> for ca. 4 år siden blev de (heldigvis) genforenet med forsangeren Bruce
> Dickinson. En begivenhed som uden tvivl har løftet deres pladesalg.

Jep og som jeg helt har overset
Første linie var jeg bekendt med

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-02-04 02:39

On Wed, 18 Feb 2004 11:42:45 +0100, Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote:

>Det er da alligevel lidt imponerende at 8. og 9. pladsen stadig kan lege
>med

Hvad har Sting og Phil Collins lavet for tiden?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-02-04 03:09

Jesper Lauridsen wrote:

> Hvad har Sting og Phil Collins lavet for tiden?

De har ihvertfald begge mere radio/tv-tid med deres gamle materiale end
Fleetwoord Mac og Iron Maiden har.

Hvad Sting har lavet for nylig, ved jeg faktisk ikke. Men Phil Collins
har da netop lavet soundtracket til Disney's Bjørnebrødre.
Take A Look Through My Eyes mener jeg den single hedder, der for tiden
kører i radioen.

Fra : El Grande

Dato : 22-02-04 08:56

Sting har lige (2003) lavet et nyt (og efter min smag fremragende) album
kaldet "Sacred Love"...
Du (i) kan høre noget fra nogen af numrene her:
http://makeashorterlink.com/?W1D421C77

--
/el-grande
fjern minuset fra min mailadresse ved direkte svar