Kylling langtidsstegt?
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 18-02-04 08:57

Dur det at smide et skelet eller to i ovnen og lade dem svede lidt der på
små 100 grader i 3-4 timer?

Godt, hvis de kunne bevare saft og kraft; jeg synes nemt de bliver tørre ved
almindelig stegning eller grill. På den anden side kunne jeg godt frygte, at
sådan en lille fugl bliver en kende bleg i det uden de klassiske
brændemærker. . .

Erfaringer?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Jørgen

Dato : 18-02-04 17:08

Ja det kan fint lade sig gøre, jeg prejer at anvende lige godt hundrede
grader dvs 110-120 ca

Fra : Ditte Hansen

Dato : 19-02-04 20:34

For at undgå mærker fra risten, så kan man lave pip-fugl på dåse, mon ikke
man også skulle kunne langtidsstege den.......?
Findes på http://www.bruglaaget.dk under søgning, bare søg på pip.

Hilsen Ditte

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 19-02-04 23:05

"Ditte Hansen" <ditte@bog.dk> skrev i en meddelelse
> For at undgå mærker fra risten, så kan man lave pip-fugl på dåse, mon ikke
> man også skulle kunne langtidsstege den.......?
> Findes på http://www.bruglaaget.dk under søgning, bare søg på pip.

Jeg har faktisk det weberautoriserede udstyr, men grill er ikke lige det jeg
forbinder med langtidsstegning . . .
vh/Torben

Fra : Ditte Hansen

Dato : 20-02-04 07:12

Hej

Den skal steges i almindelig ovn, det mente jeg ville fremgå af opskriften,
at begge dele er muligt.

Sorry

Fra : bornholmkt

Dato : 20-02-04 08:35

hej Abildgaard 3140 min erfaring med fjerkræ under andestørrelse -
kyllinger og poussiner - er, at de bliver meget tørre ved
langtidsstegning i åben ovn uanset hvor meget man drypper under
stegningen. De bliver derimod gode i cocotte eller i stegepose, da der
så vil være fugtigt omkring kødet hele tiden under stegningen. Man kan
også bruge erfaringer fra bålstegning ved at lægge et lag af dej omkring
kyllingen under stegningen og derefter brække dejen af inden man spiser
kyllingen. Bon apetit bornholmkt

http://www.kandu.dk/

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-02-04 09:50

"bornholmkt" <bornholmkt.news@kandu.dk> writes:
>Man kan
>også bruge erfaringer fra bålstegning ved at lægge et lag af dej omkring
>kyllingen under stegningen og derefter brække dejen af inden man spiser
>kyllingen

Og det minder mig om en 70'er ret (såvidt jeg husker) hvor man pakker
kylllingen ind i et tykt panser af salt, hvorefter den steges i ovnen.
Såvidt jeg husker smagte det glimrende. Det er noget med at saltet ikke
rigtig trænger gennem skindet og derfor ikke ødelægger retten.

Gu' vbed om ike jeg har opskriften liggende i en eller anden bunke i
bunden af et eller andet skab

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-02-04 23:16

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Erfaringer?

Gode. Kunne ikke drømme om at stege kylling på anden måde. Prøv de små
franske (vist på tilbud i denne uge i ISO til 25,-). i et par timer eller
tre ved 100 grader.

--
-Jens B.