Italiensk velkomstdrik
Fra : Splinten

Dato : 17-02-04 09:26

Til en gastronomisk italiensk aften savner jeg en velkomstdrink.
Hvad skal jeg dog finde på ?

splinten

Fra : Rita Noestdal

Dato : 17-02-04 09:37

"Splinten" schrieb ...
> Til en gastronomisk italiensk aften savner jeg en velkomstdrink.
> Hvad skal jeg dog finde på ?

Campari-Soda med hvitvin?
50/50 campari-soda (ferdigkjöpt eller blandet selv) og vin. Serveres iskald
i hvitvinsglass eller smaa longdrinkglass.

Eller klassisk og enkelt prosecco, lambrusco eller aperol (med soda).

Rita

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 19-02-04 17:09

> Eller klassisk og enkelt prosecco, lambrusco eller aperol (med soda).

"Lambrusco" - føj! Men Aperol, yes!!! jeg kunne drikke litervis af den...
Hvad med en triviel Martini?
Campari soda?

Sandra

Fra : Splinten

Dato : 19-02-04 18:44

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Lambrusco" - føj! Men Aperol, yes!!! jeg kunne drikke litervis af den...
> Hvad med en triviel Martini?
> Campari soda?
>
> Sandra

Campari soda har jeg overvejet, en Martini måske også, men hvordan skal den
serveres ?
Og hvad er Aperol ?

splinten

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 20-02-04 10:58

> Og hvad er Aperol ?

Det er en "aperitivo" som ikke er så bitter som Campari, orangefarvet,
rigtig "sjov". Den findes ligeledes i soda små flasker - eller "plain" i
store flasker - hos Supermarco - www.supermarco.dk

Martini Dry/Bianco, is, citronskive - den er altid god...

Sandra

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-02-04 20:25

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> wrote in message

> "Lambrusco" - føj!

Der /findes/ faktisk fornuftig Lambrusco - men der er godt nok langt
imellem.

vh
Jan

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 23-02-04 20:47

Carlo Merolli forhandlede på et tidspunkt nogle lækre Lambruscoer! De var
rigtig dejlige.. gode om sommeren!

/Herbert Giulio Garonfolo

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 24-02-04 16:43